معاون جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کارشناسان این نهاد، میزان خسارت های وارده به محصولات زراعی و باغی این شهرستان را که ناشی از کاهش دما در چند روز اخیر بود، 950 میلیارد ریال برآورد کرده اند.
کد خبر: ۷۳۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 28 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید علی میرطالبی، یکشنبه افزود: بر اثر این سرما به مزارع جو، گندم و کلزا و همچنین محصولات باغی این شهرستان از جمله درختان گردو، آلو، زردآلو، هلو و بادام زیان رسیده است.
وی بیان داشت: به علت وسعت سرمازدگی محصولات در این شهرستان، در حال رایزنی با مقامات جهاد کشاورزی هستیم تا بتوانیم با پرداخت تسهیلات کم بهره، خسارت کشاورزان و باغداران را جبران کنیم.
او گفت: همچنین در سه روز آخر فروردین ماه 98 وزش توفان با سرعت 112کیلومتر بر ساعت در شهرستان
اقلید به محصولات باغی این شهرستان 40 میلیارد ریال زیان رساند.
میرطالبی ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستان اقلید برای حمایت از کشاورزان زیان دیده، گزارش برآورد خسارت ها را به صندوق بیمه محصولات کشاورزان اعلام کرده و بهره برداران این شهرستان باید در اسرع وقت با مراجعه به بانک کشاورزی و بخش صندوق بیمه محصولات کشاورزی، برای تکمیل فرم های خسارت اقدام کنند.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان اقلید بیان کرد: کشاورزان و باغداران باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و شب هایی که خطر سرمازدگی اعلام می شود با استفاده از تجهیزات مولد گرما مانند بخاری باغی، ایجاد دود در سطح باغ و همچنین فعال کردن سیستم آبیاری بارانی در باغ برای مقابله با سرمازدگی و حفظ محصول اقدام کنند.
داد الله کوثر، یکی از باغداران اقلیدی به ایرنا بیان داشت: 40 اصله درخت گردوی ثمرده باغم بر اثر سرما آسیب دیده است.
کیامرث پهلوانی، یکی دیگر از باغداران روستای جعفرآباد شهرستان اقلید نیز گفت: سرما به 50 اصله درخت هلو، 200 اصله درخت سیب، 40 اصله درخت گردو و 60 اصله درخت آلو باغ زیان رسانده است.
شهرستان اقلید در فاصله 267 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار