تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):
کشور ایران همیشه برای تعلیم و تربیت اتباع بیگانه آمادگی دارد و آن ها را در امکاناتی که دارد سهیم می کند تا پس از پایان تحصیلات به کشورهایشان بازگردند و آنجا را آباد کنند. این اتباع بیگانه که پس از تحصیلات به کشور خویش باز می‌گردند، مبلغ جمهوری اسلامی و فرهنگ اسلامی در کشورهای خودشان هستند.
کد خبر: ۷۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷ 10 August 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیرکل و معاونین امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار کرد: ملت ایران از دیر باز مردمی عاطفی و مهربان بودند و این موضوع در کنار تعالیم اسلامی موجب شده، تا بهترین برخوردها را با اتباع خارجی داشته باشند. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: در کشورهای استعماری مانند انگلیس و آمریکا که خود را رهبر دموکراسی در جهان می‌دانند، سیاه‌پوستان را از کشورشان به زور برای انجام کارهای سنگین و سخت به کشورهای خود آوردند و اکنون با آنها برخوردهای بدی دارند.

وی با بیان اینکه منع تحصیل برای هیچ کدام از اتباع بیگانه در ایران وجود ندارد که این مهم در دنیا سابقه ندارد، عنوان کرد: در دنیا برای کسانی که از بیرون به کشورهایشان می‌آیند بدترین شرایط را قرار می‌دهند.

امام جمعه قم با اشاره به تعالیم اسلامی مبنی بر اینکه هر کسی باید به قوم خود رجوع کند، افزود: مهاجران و اتباع خارجی مقیم ایران هر چند به دلیل محنت و رنج موجود در کشور خود ناچار به مهاجرت به ایران شدند ولی این مساله نباید به معنی برنگشتن آنها به کشورشان باشد، بلکه باید بعد از پایان تحصیلات به کشورهایشان بازگردند و آنجا را آباد کنند.

وی عنوان کرد: این اتباع بیگانه که پس از تحصیلات به کشور خویش باز می‌گردند، مبلغ جمهوری اسلامی و فرهنگ اسلامی در کشورهای خودشان هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار