کد خبر: ۷۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 10 August 2015
دیر گاهی ست که متاسّفانه یک فرهنگ غلط رائج در بین بر خی از مسولین  خرد و درشت مملکت ما باب شده  است ، که این حضرات مرتّب و مکرّرخواهان تشویق و تمجید و تملّق بلا جهت از خود می باشند! حتی گاه دیده می شود در پاره ای از مناسبات تقویمی  ( مانند تجلیل از خبرنگار در رور خبر ) مدیری فرهنگی جمعی از کارگزاران ، نمایندگان و خبرنگاران را باهم در مکانی دعوت نموده و به جای گسترش فرهنگ انتقاد و تولید راهبرد در کاهش مشکلات  جامعه به تفقّد و تکریم از مسوولین می نشیند! .

گاه فردی  که بنا به هر ترتیب ! کارگزار می شود ، زبان آور و پیام آور می شود ! شیر چنگاور می شود ! در گمان خود  و چون ارباب خود در هاله ی از تقدس فرو می خسبد !. در چنین ارتفاعات کاذب خود ساخته ای اگر منتقدی به نقد روشمند روشهای نا آزموده و ویرانگر او بپردازد با بد اخلاقی  او را فردی عقده گشا ، خصمی کینه توز ، فردی بی رویکرد و افراطی ، بی برنامه و بزغاله معرفی می گردد . اگر انتقاد کننده به او بگوید بالای چشم تو ابروست  تو گویی به مردم شهر بی احترامی کرده است !. می گویند: موری را آب و پشه ای را باد می برد  و آنها می گفتند ایها الناس ! شهر را ،آب و بادمی برد !

روز خبرنگار فرصتی ستوده است تا همه رسانه ها به دور از فرمایشات رسمی  و کلیشه پردازیهای روزمره بی حاصل به رصد کردن امور و نقد پیاپی مسائل جاری بر جامعه بپردازند تا جامعه از این رهگذر پاینده و پوینده گردد . به تعبیر مقام معظم رهبری  کار دستگاه های خبری  چیزی جز این معنا نیست .

اگر کار کرد و عملکرد مسوولین دستگاههای اجرائی و نمایندگان مجلس روشن و شفاف نباشد و اگر رسانه ها در چارچوب قانون و اخلاق ،کم کاریهای آنان را به چالش نکشند  و ده  اگرهای دیگر در این راستا شکل نگیرد ، اصناف مغلطه ها ، مبهم گویی ها، دروغ سازیها ، درشت گویی ها در صحنه سیاست ایران سکه رائج خواهد شد بر دلسوزان نظام بسی آشکار است نظام نوپا و مقتدر ایران اسلامی با رواج  سانسور های غیر منطقی و تطاول تملق گویی ها، تطمیع اندیشی ها و تهدید گریها به رخوت و استیصال دچار خواهد شد . روز خبر نگار را بر همه خبرنگاران با سنگر  و بی سنگر تبریک و شاد باش عرض می نماییم .

اعتدال شمال/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار