کد خبر: ۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 11 August 2015

شاید قبل از حضور تیم‌ ملی والیبال ایران در لیگ جهانی، خیلی از هواداران امروزی والیبال که از ساعت‌ها قبل از شروع بازی‌های تیم‌ ملی در سالن آزادی به انتظار می‌نشینند، حتی نام ملی‌پوشان را نمی‌دانستند اما با روندی که بلند قامتان ایران از خود در مسابقات مختلف لیگ جهانی به نمایش گذاشتند، خیلی زود به دل مردم راه پیدا کردند و قهرمان و الگوی مردم شدند به نوعی که برای پیروزی شان ساعت ها در خیابان ها جشن و پایکوبی می کنند و برای شکستشان هم اشک می ریزند.

در شرایط فعلی که فوتبال و هواداران آن روند نزولی داشتند و برعکس والیبالی ها جایگاه خود را در بین مردم از دست داده اند، نکته قابل توجه این است که نباید اجازه داد که والیبال راه فوتبال را برود.

به طور مثال یکی از مواردی که در والیبال هم مثل فوتبال در حال شکل گیری است، رقم های میلیاردی بازیکنان برای حضور در تیم های مختلف باشگاهی است. مسئله که شاید خیلی ها دلیل آن را پول های هنگفت فوتبالی ها بدانند، یعنی وقتی یک بازیکن درجه دو فوتبال در تیم های پایتخت نشین و برخی تیم های شهرستانی، برای یک فصل ۷۰۰ میلیون تومان می گیرد، چرا یک بازیکن ملی پوش والیبال این اندازه پول نگیرد؟!

البته شنیده ها حاکی از این است که خیلی بازیکنان ملی پوش والیبالی قیمت واقعی قراردادها را اعلام نمی کنند و در پشت پرده، خیلی پول ها رد و بدل می شود، مسئله ای که شاید خبر از به وجود آمدن فساد در بدنه والیبال می دهد.

یکی از افراد نزدیک به بازیکنان تیم ملی والیبال در این باره گفت: برخی از ملی پوشان با مبالغی مثل ۳۰۰ میلیون یا ۲۰۰ میلیون به تیم های بزرگی مثل پیکان و میزان و شهرداری ارومیه می پیودند، البته این مبالغ تنها در فدراسیون والیبال ثبت می شود اما در اصل برای یک سال حضور در این تیم ها ۷۰۰ میلیون یا مبالغ بالاتری را می گیرند.

البته پیش از این نیز این صحبت ها را یکی از بازیکنان فوتبال وقتی از آن ها می پرسیدیم چرا اینقدر پول می گیرید می گفتند؛ به طور مثال قاسم دهنوی، بازیکن سابق تیم ذوب آهن که امسال در تیم صبا توپ می زند، وقتی از او پرسیدیم که چرا اینقدر فوتبالیست ها پول می گیرند؟ گفت: دیگر آن دوران تمام شد که فقط فوتبالیست ها پول می گرفتند، امروز والیبالی ها خوب پول می گیرند، من بازیکنانی را می شناسم در تیم های مطرح والیبال کشور بازی می کنند و پول های خوبی می گیرند!

یکی از دلایلی که سبب به وجود آمدن موفقیت های این چنینی در والیبال کشور شده، جلوگیری از ورود فساد به بدنه مدیریتی کشور بوده و دوری کردن از چنین حاشیه هایی تا جایی که ممکن است می تواند موفقیت را برای ملی پوشان به ارمغان بیارود اما ورود چنین مسائلی حاشیه ای و فساد، که شاید از مهمترین دلایل نابودی فوتبال بوده، به بدنه والیبال کشور نابودکننده والیبال کشور است و به نوعی قدم گذاشتن در جای پای فوتبال است!

امیرحسین تاجمیرریاحی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار