خبرگزاری تسنیم: فرماندار پیشوا گفت: در شهرستان پیشوا حدود ۴۰ اثر تاریخی ثبت شده است که مهمترین آنها آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) بوده که در طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای مردم است.
کد خبر: ۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 24 February 2015
به گزارش تسنیم اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان پیشوا با حضور عباس ملکوتی خواه فرماندار، محمدرضا درگزی معاون امور فنی و عمرانی و روسای سایر ادارات در فرمانداری پیشوا برگزار شد.
عباس ملکوتی خواه در این جلسه اظهار داشت: ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیتهای سفر تشکیل شده است.
وی اطلاع رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران، شناسایی نقاط قوت و ضعف را از اهداف تشکیل این ستاد برشمرد.
فرماندار پیشوا افزود: ایجاد پایگاه های جاده ای در میدان ورودی شهر و در مسیر پیشوا به جلیل آباد از ضرورت خدمات نوروزی است و لازم است در طول ایام نوروز اکیپ ها در محل های تعیین شده مستقر و خدمات رسانی صورت گیرد.
وی با تاکید بر بهبود عبور و مرور شهری، عنوان کرد: ترمیم، لکه گیری و خط کشی معابر برای سهولت در عبو رو مرور در دستور کار قرار گرفته است و ان شاءالله با همکاری مجموعه شهرداری مشکلات پیش رو مرتفع می شوند و در روزهای پایانی سال مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
ملکوتی خواه با تاکید بر ضرورت کشیک ادارات در ایام نوروز افزود: کشیک ادارات باید از افراد آگاه، مطلع و کارشناس بوده تا بتوانند در مواقع نیاز پاسخگو باشند.
وی افزود: با نظارت اکیپ های بازرسی اداره صنعت و معدن شهرستان از تاریخ دهم اسفند لغایت 15 فروردین نظارت مستمر بر فعالیت نانوایی ها، رستوران ها، آژانس ها و دیگر مراکز خدمات رسان الزامی است.
فرماندار پیشوا بیان کرد: دبیرستان حضرت زهرا(س) و هنرستان رادمند برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و امکانات لازم جهت رفاه حال آنان تعبیه شده است تا همچون سالیان گذشته پذیرای هموطنان عزیزمان باشند.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی، افزود: بسته های فرهنگی شامل سی دی، کتابچه، نقشه گردشگری و دیگر اقلام فرهنگی در راستای معرفی شهرستان، پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، آثار تاریخی و فرهنگ ایثار حاکم بر شهرستان توسط ادارات میراث فرهنگی و گرشگری، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد شهرستان و دیگر دستگاه های فرهنگی تهیه می شود و در اختیار مردم و سایر علاقمندان قرار می گیرد.
ملکوتی خواه با اشاره به بحث گردشگری و آثار تاریخی شهرستان پیشوا، گفت: هدف اصلی ما ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، مسافران و گردشگران است و در شهرستان پیشوا حدود 40 اثر تاریخی ثبت شده است که مهمترین آنها آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) می باشد که در طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای عاشقان و دلسوختگان است.
فرماندار پیشوا همچنین از دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری خواست نسبت به نظافت فضای شهر، پارک ها، کاشت نهال و زیباسازی اقدام نمایند تا بتوانیم میزبان خوبی برای هموطنان عزیز در شهرستان ولایتمدار پیشوا باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار