آیت الله سعیدی خواستار شد:
امید است تسهیلات برای زائران و مسافران دو کشور عراق و ایران افزایش یابد و توطئه های دشمنان پایان یابد و روزی برسد که ملت عراق از این رنجی که توسط جریان های افراطی با حمایت استکبار به آنها تحمیل شده، نجات یابند.
کد خبر: ۷۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 13 August 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط ایران و عراق از گذشته‌های دور بیان کرد: ایران همواره در گذشته بسیار دور با کشور همسایه خود یعنی عراق هماهنگ و همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همواره به دنبال این هستند که با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی به منافع خود دست یابند، بیان کرد: از جمله تلاش‌های دشمنان اسلام از بین بردن وحدت و همدلی میان ایران و عراق بوده است هرچند که با تلاش علما و مسئولان این وحدت حفظ شده و توطئه دشمنان اسلام هم خنثی شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه تقابل بین حق و باطل همواره وجود داشته است، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم جبهه باطل در تفرقه‌افکنی به موفقیت‌هایی رسید هرچند که امروز با تلاش صورت گرفته و هوشیاری علما، مسئولان و مردم جبهه باطل شکست خورده و مردم حول محور حق جمع شده‌اند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه در دورانی مرجعیت شیعه در کشور عراق در انزوا بود، اظهار کرد: مردم در این کشور ارتباطی با مرجعیت نداشتند و امکان بیان حقایق هم نبود ولی با درایت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید عراق از جمله آیت‌الله سیستانی و با همراهی مسئولان یکی از پر افتخارترین دوران‌های تعامل و ارتباط میان ایران و عراق شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عتبات مقدسه معصومین در ایران و عراق نعمتی بسیار ارزنده است که باید قدردان آن باشیم، خاطرنشان کرد: مردم عراق علاقه‌مند به حضور در ایران و زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند و این دو مرقد مطهر هدیه‌ای الهی است.

امام جمعه قم با اشاره به مخاطراتی که برای دو کشور عراق و ایران در خصوص اقدامات تروریستی به وجود آمده است، اظهار کرد: با اراده‌ای که در خصوص وحدت میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد این مشکلات برطرف خواهد شد.

آیت الله سعیدی افزود: امید است تسهیلات برای زائران و مسافران این دو کشور افزایش یابد و توطئه های دشمنان پایان یابد و روزی برسد که ملت عراق از این رنجی که توسط جریان های افراطی با حمایت استکبار به آنها تحمیل شده، نجات یابند.

وی در پایان تصریح کرد: حضور آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت شیعه در عراق نعمت بزرگی است که هدایت گری های آن شخصیت به همراه تدابیر و اقدامات حیدرالعبادی، رئیس جمهور کشور عراق اقدامات ارزشمندی در این کشور رقم زده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار