جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در راستای ایجاد معماری اسلامی یک نوع خدمت به مردم است.
کد خبر: ۷۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 13 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی اظهار کرد: دین اسلام صرفا برای آبادانی آخرت نبوده بلکه آبادانی دنیا را نیز مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه کلمه دنیا 115 بار در قرآن آمده است، گفت: معماری اسلامی فقط دارای جنبه‌های دنیایی نیست بلکه جنبه‌های دینی هم دارد و نشان می‌دهد معماری اسلامی و ایرانی دارای اهمیت بالایی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در راستای ایجاد معماری اسلامی یک نوع خدمت به مردم است و از طرفی خدمت به مردم از برجسته‌ترین عبادت‌هایی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

وی اسلامی کردن سبک زندگی را از ابعاد دین اسلام دانست و گفت: معماری اسلامی، فضاهای شهری، المان و نمادها نیز از ابعاد سبک زندگی اسلامی است که باید به آن پرداخته شود.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: دو الگو در شهرسازی وجود دارد، الگوی لیبرال دموکراسی یکی از آنهاست که برخاسته از ارزش‌ها و فرهنگ کشورهای غربی است و دیگری الگوی معماری و شهرسازی اسلامی است که با توجه به مسلمان بودن مردم ایران و ارزش‌های حاکم بر جامعه باید معماری اسلامی و ایرانی در شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قم به عنوان شهر طلوع اسلام ناب در عصر حاضر محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا باید قم شهرسازی از خود به نمایش گذارد که نشان دهد می‌توان در عین الهی بودن شادترین فضاها را برای مردم ایجاد کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسلام در بخش نمادسازی و فضاسازی شهری نکات زیادی را بیان کرده است که باید در جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار