کد خبر: ۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ 24 February 2015

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه یزدبه گزارش تابناک یزد به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمود میرجلیلی در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، اظهار داشت: کل برنامه های فرهنگی مجموعه اداره کل اوقاف و بقاع متبرکه و امامزادگان نزدیک به 40 عنوان است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این برنامه‌های فرهنگی هرساله پس از تصویب سازمان مرکزی به اداره‌های اوقاف شهرستان‌ها ابلاغ و در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی در مناسبت‌ها، گفت: ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در ایام تعطیلات نوروز و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

میرجلیلی با تاکید بر اهمیت توجه به ترویج فرهنگ اسلام ناب، افزود: برنامه‌های فرهنگیمجموعه اوقاف در جامعه روند رشد فزاینده و تاثیرهای خوبی به همراه داشته است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های پیش‌بینی شده در امامزاده‌ها و مجموعه سازمان اوقاف در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برنامه‌ریزی برای نیازهای فرهنکی اقشار و گروه‌های سنی مختلف و به روز بودن این برنامه‌ها، افزود: امام‌زاده‌ها باید مرکز ثقل برنامه‌های مختلف معرفتی، اعتقادی و فرهنگی یک شهر یا استان باشد.

میرجلیلی درباره وقف‌های مورد نیاز جامعه، بیان کرد: چند سال گذشته با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در کشور و به تبع آن در استان سعی شده وقف‌هایی مطابق با نیازهای روز جامعه انجام شود.

وی افزود: مشاوره‌هایی با افراد و خیرین درباره وقف‌های جدید و مورد نیاز جامعه مانند تبلیغ دین با شیوه‌ها و ابزارهای نوین، برخی حوزه‌های اجتماعی، موضوع سلامت در جامعه و رفع مشکلات تامین مسکن و ازدواج جوانان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته با برنامه‌محور شدن در این حوزه، وقف های بسیار خوب و بیشتری داشتیم و امیدواریم با ترویج سنت وقف در جامعه و اجرای امینانه نیت واقفین قبلی، شاهد رشد وقف‌های جدیدتری برای نیازهای جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار