مدیر کل گمرک استان همدان گفت: در چهار ماهه اول سالجاری 384 هزار و 715 تن کالا به ارزش 43 میلیون و 463 هزار و 165 دلار از گمرک استان همدان صادر شده است.
کد خبر: ۷۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 14 August 2015
مدیر کل گمرک استان همدان گفت: در چهار ماهه اول سالجاری 384 هزار و 715 تن کالا به ارزش 43 میلیون و 463 هزار و 165 دلار از گمرک استان همدان صادر شده است.

 به گزارش ایرنا؛جلال خشوعی در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: صادرات از گمرک استان همدان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش دلاری 24 درصد یافته است.

وی اظهار داشت: کشمش، سیمان، سفال، کنسانتره سنگ آهن، وازلین غیردارویی، چینی آلات بهداشتی و ترشیجات عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان است.

وی با بیان اینکه عراق، روسیه، امارات، اکراین، قزاقستان، هند، ترکمنستان، مصر، هند، افغانستان، ایتالیا و آلمان کشورهای مقصد صادرات گمرک استان همدان هستند بیان کرد: سامانه زیر ساخت های جامع گمرکی استان همدان تا هفته آینده به طور کامل اجرایی خواهد شد که این سامانه زمینه را برای افزایش سرعت در این حوزه را افزایش داده است.

وی بیان کرد: گمرک همدان به دنبال رفع موانع در امور صادراتی است و تا پایان سال پنجره واحد تجاری استان در این راستا بهره برداری خواهد رسید.

خشوعی با بیان اینکه چرم مصنوعی، لوازم آرایشی و بهداشتی و نخ تایر عمده محصولات وارداتی به استان است تصریح کرد:بیشتر کالاهای صادراتی از گمرک همدان به کشورهای اکراین و عراق است و مشکلات اقتصادی موجود باعث کاهش صادرات شده است.

وی با بیان اینکه گمرک با تسهیل کردن شرایط به دنبال همکاری بیشتر با صادر کنندگان استان است بیان کرد:جلب اعتماد صادر کنندگان استان برای استفاده از توانمندی های گمرک استان از جمله فعالیت های مثبت در این بخش است.

وی با بیان اینکه مجوز ترخیص فرش دستبافت، خودرو، لوازم خانگی، شیرآلات بهداشتی و بذر از گمرک همدان صادر شده است افزود:استان همدان به علت وجود معادن مختلف کارگاه های ساخت متنوع پتانسیل بالایی در صادرات سنگ های قیمتی و مصنوعات طلا و جواهرات داشته و اخذ مجوز صادرات این سنگ ها از جمله اهداف گمرک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار