استاندار فارس گفت: تلفات جاده ای در استان فارس کاهش ۸۰۰ نفری داشته اما همچنان با بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ کشته رتبه اول تلفات جاده ای کشور متعلق به فارس است.
کد خبر: ۷۷۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 03 September 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: عنایت الله رحیمی عصر سه شنبه در کمیسیون امنیت راه‌های استان فارس بیان کرد: مجموع تلفات جاده‌ای در استان فارس نسبت به مدت مشابه ۲،۴ درصد کاهش یافته اما باز هم فارس اولین استان کشور در زمینه تلفات جاده است.

وی اضافه کرد: بیشترین حادثه شاید در برخی از جاده‌هایی رخ داده است که بیشترین هزینه شده باشد و محور شیراز به اصفهان یکی از استاندارد ترین مسیرهای مواصلاتی در استان است اما بیشترین واژگونی را داشته‌ایم.

استاندار فارس تاکید کرد: نمی‌توان اینگونه فرض کرد که سرعت مورد استفاده در آزاد راه در سایر جاده‌ها باید استفاده کرد و عوامل انسانی باید این موضوع را بداند که هر جاده‌ای سرعت مخصوص خودش را دارد.

رحیمی تصریح کرد: برخی از مشکلاتی که در جاده‌ها رخ داده است نشان از آن است که عوامل ترکیبی در هر حادثه‌ای دست اندرکاران بوده است.

وی در خصوص وضعیت پلیس راه‌های استان فارس عنوان کرد: پلیس راه‌های استان باید افزایش یابد و نیروهای انسانی نیز باید افزایش قابل توجه باشد تا شاهد کاهش تصادفات استان فارس باشیم و با توجه به طول استان نیروهای پلیس راه در استان کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید دنبال نوسازی ناوگان خودرو در کشور باشیم اضافه کرد: تقویت پلیس راه‌ها در زمینه خودرو در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم البته باید دوربین‌های مناسبی نیز در جاده‌های استان نصب شود.

استاندار فارس بر تشدید اعمال قوانین برای نقض کنندگان قانون نیز گفت: باید برای افرادی که از قوانین رانندگی تخطی می‌کنند باید این افراد نقره داغ شوند.

رحیمی در خصوص رشد فعالیت‌های عمرانی در فارس نیز بیان کرد: رشد فعالیت‌های عمرانی در جاده‌های استان رشد. انفجاری داشته و اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته اما باید تعریض جاده‌ها از اهم فعالیت‌های دستگاه‌های مربوطه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار