رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه از افزایش 80 درصدی قیمت فرم مدارس در ارومیه خبرداد.
کد خبر: ۷۷۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 11 September 2019

به گزاش تابناک آذربایجان غربی داوود پور علی  افزود: نوسانات اخیر ارزی در کشور باعث افزایش 80 درصدی قیمت یک دست لباس فرم مدارس شده است.

پور علی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی باعث افزایش 70درصدی  قیمت پارچه شده است تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت مواد اولیه همچون نخ و سوزن و دکمه 3 برابر شده که در افزایش قیمت لباس فرم مدارس موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پارچه های استفاده شده در لباس فرم مدرسه کاملا ایرانی بوده و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد خاطر نشان کرد: متاسفانه مواد اولیه تهیه پارچه، خارجی بوده و کارخانه ها برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه قیمت یک دست لباس فرم مدرسه دخترانه از 87 هزار تومان تا 120 تومان با توجه به سایز متغیر است اظهار کرد: عرضه لباس فرم مدارس با قیمت 700هزار تومان که در روزهای اخیر خبرساز شد احتمالا مربوط به  کت و شلوار فرم است.

پور علی در خصوص نحوه نظارت بر کار تولیدی های  دوخت لباس  فرم مدرسه یاد آور شد: اکیپ های سیار از طرف اتحادیه و سازمان صنعت و معدن استان در قیمت گذاری و عرضه لباس نظارت دارند و تاکنون چند مورد شکایت به اتحادیه گزارش شده که بیشتر به دلیل سایزبندی و قیمت بوده که باحضور بازرسان رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 120واحد تولیدی  و تک دوز لباس  دارای پروانه  با اشتغال 700نفر در ارومیه فعال هستند افزود: تعداد 91 واحد تولیدی در ارومیه لباس فرم مدارس می دوزند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه تولیدی های لباس در ارومیه در یک جنگ اقتصادی سخت به سر می برند ادامه داد:  متاسفانه عرضه لباس در تاناکورای ارومیه که بیشتر لباس ترک و چینی هستند،عدم فرهنگسازی برای استفاده از لباس دوخت داخل، باعث شده از سال گذشته تاکنون 8 واحد تولیدی در ارومیه به دلیل مشکلات مالی و عدم فروش محصول تعطیل شوند.

پور علی خاطر نشان کرد: اگر به تولیدی های ارومیه بها  داده شود و مسئولان حمایت های مالی  و کاری از تولیدی های ارومیه  داشته باشند، این تولیدی ها  پتانسیل و توانایی رقابت با تولیدی های بزرگ کشور را دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار