کد خبر: ۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 17 August 2015

رشت - ایرنا - بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با صدور اطلاعیه ای به مناسبت بیست و ششم مردادماه فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی آورده است: آزادگان سرافراز، شکوه مقاومت را با الهام از مکتب اسلام بر صحیفه درخشان ایران اسلامی به ثبت رساندند.

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: 26 مردادماه سال 1369 میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارت گاه های مخوف رژیم بعث عراق قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در این اطلاعیه تصریح کرده: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: 26 مردادماه یادآور پایمردی رزمندگان و مجاهدانی است که در گذر از سیم خاردار دشمن ابتدا از سیم خاردار نفس خود عبور کرده بودند و یادآور شادترین روزهایی است که مردم ایران فرزندان خود را پس از سال ها درد و رنج به آغوش کشیده و زیباترین صحنه هنای مهرورزی، همدلی و همراهی را خلق کردند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در این اطلاعیه خاطرنشان کرده: این روز یادآور خاطرات مردانی است که از بیدادگری های صدامیان در دنیای اسارت بهره ها گرفتند؛ بهره هایی که نسخه شفا بخش آن را کامل ترین مخلوق خداوند برای اهل زمین و پیروان خویش صادر فرمودند.
در ادامه این اطلاعیه افزوده شده: مبارزه با نفس که بزرگترین دستورالعمل مبارزه با بدی ها و ناملایمات درون آدمیست که کمتر به آن توجه شده و توجه به آن می تواند تمام عرصه های زندگی را تحت تاثیر مهربانی و گذشت و ... قرار دهد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در خاتمه 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشته است.
استان گیلان بیش از هشت هزار شهید، 21هزار و 200جانباز و دو هزار و 260آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار