کد خبر: ۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر، حسن سپهر فر مسئول حوزه مطالعات مردم شناسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جمع کارشناسان پژوهش این اداره کل، با اشاره به اهمیت موضوع دریاچه ارومیه اظهار داشت: نظر به اهمیت سیاست ها و اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص چگونگی حفظ هویت های فرهنگ مادی و معنوی مرتبط با موضوع دریاچه ارومیه، ارائه برنامه های کاربردی در این خصوص ضروری است.

وی افزود: اخیرا در راستای آگاه سازی مسئولین و نمایندگان واحدهای تابعه شهرستانی، نشست کارگاهی با محوریت اهمیت پژوهش های بنیادی - کاربردی در حیطه انسان شناختی، اشتغال زایی و ... با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانها برگزار شد.

سپهر فر عنوان کرد: اهم مواردی که در این نشست مورد توجه قرار گرفت شامل دو محور اساسی: چگونگي حفظ هويت هاي فرهنگي و موضوع معيشت جوامع انساني ( از طریق سیاست های اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی، برنامه ریزی به منظور سیاست های توسعه گردشگری) بود.

وی اضافه کرد: در این نشست همچنین بر کاربردی بودن مطالعات مردم شناسی به خصوص در زمان حاضر و نقش آن در حل مسایل و مشکلات جوامع امروزین، اهمیت حفظ فرهنگ مردم با اشتغال جایگزین و مکمل جوامع ساکن در حاشیه حوزه های آب ریز دریاچه ارومیه تاَکید شد.

سپهر فر افزود: همچنین در نشست اختصاصی که با فرماندار شهرستان نقده برگزار شد، بر لزوم اهمیت دادن به موضوعات میراث معنوی و تشکیل جلسات و نشست های توجیهی و کارگاهی برای کارشناسان و مدیران ادارات شهرستانی مورد تاکید قرار گرفت تا با آشنایی با فعالیت های مختلف اداره کل، بتوان در پویایی وانجام کارهای فرهنگی شهرستان ها و معرفی نقش نمایندگی های میراث فرهنگی قدم های مثبتی برداشت.

مسئول حوزه مطالعات مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بایستی سیاست های اندیشه شده، در قالب پژوهش ها و مطالعات علمي -تخصصي در حيطه مردم شناختي برای حفظ هویت های های فرهنگی مادی و معنوی و سایر تخصص های لازم با استفاده از تجارب اشخاص و متد های علمی باشد.

سپهر فر تاکید کرد: باتوجه به نقش اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در ستاد ملي احياء درياچه اروميه در راستاي حفظ هويت هاي فرهنگي اعم از مادي و معنوي جوامع ساكن در حاشيه درياچه و روستاها و حوزه هاي آبريز به لحاظ خشك سالي هاي اخير ارائه برنامه ها با رويكرد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري الزامي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار