در خطبه های امروز نماز جمعه بندرعباس مطرح شد/
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد داشنگاهی در حال انجام دو کار بنیادی و مهم در استان هرمزگان هستند که نیاز به حمایت دارند، اضافه کرد: کار نخست تصفیه آب از دریاست و کار دوم و مهمتر استفاده از دریای دوم یعنی شرجی هواست که می تواند منجر به تولید آب شرب از رطوبت موجود در شرجی هواست.
کد خبر: ۸۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 07 August 2015
به گزارش تابناک، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه بندرعباس افزود: در حرکت های علمی کشورما یک اشکال عمده و اساسی وجود دارد و آن هم جدا کردن علم از کار است.
 
وی با بیان اینکه مهندس کشاورزی باید در بیابان با بیل و داس مشغول راه حلی برای بهبود کشاورزی و باغداری باشد، اظهار کرد: با پشت میز نشستن و کارشناسی هیچ کاری پیش نمی رود بلکه باید در کنار کارشناسی و ایده های تئوری آستین بالازده و خود مشغول کار شد تا شاهد عمران و آبادانی باشیم.
 
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه این همه کارشناسی وجود دارد اما هیچ مشکلی برطرف نشده است، بیان کرد: تا زمانی که علم و کار در کنار یکدیگر و به عنوان مکمل قرار نگیرند نمی توان راه به جایی برد.
 
آیت الله نعیم آبادی با گرامیداشت 16 مرداد روز جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل(ره) جهاد دانشگاهی به عنوان پیوند دانش و کار بوجود آمد که هدفش تکرار دیگران نیست بلکه ایجاد ابتکار و شکوفایی آن تا به عمل رسیدن در زمینه رشد کشور است.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور توفیقات مناسب و ارزشمندی ارائه کرده است، اضافه کرد: اگر بخواهیم این توفیقات را بررسی کنیم خود وقت مفصلی می خواد اما همین بس که مرکز رویان انصافأ رویش مناسبی داشته و دانش در آن شکل گرفته و می روید و این همگی از برکات نظام انقلاب اسلامی است که با بنیانگذاری و درایت امام خمینی(ره) شکل گرفته و با عنایت و هدایت مقام معظم رهبری توانسته در مسیر رشد و تعالی حرکت کند.
 
وی با بیان اینکه فرزندان جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان مشغول تلاش هستند، تصریح کرد: از مسئولان استان به ویژه استاندار هرمزگان درخواست می کنم که به حمایت از مجموعه جهاد دانشگاهی بپردازد زیرا در این مجموعه هزینه مادی که برای علم می شود ضایع نشده بلکه به نتیجه می رسد.
 
امام جمعه بندرعباس به ضرورت حمایت استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از راه اندازی مرکز درمان ناباروری در استان هرمزگان پرداخت و عنوان کرد: تعداد زیادی از زوج های جوان آرزوی بچه دار شدن را در سر دارند و این مشکل ناباروری با طی مسافت های زیاد و سفر به شهرهایی مانند تهران بررسی و برطرف می شود حال زمانی که جهاد دانشگاهی آمادگی راه اندازی آن در بندرعباس را دارند پس باید استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مادی به حمایت از جهاد دانشگاهی بیایند.
 
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد داشنگاهی در حال انجام دو کار بنیادی و مهم در استان هرمزگان هستند که نیاز به حمایت دارند، اضافه کرد: کار نخست تصفیه آب از دریاست و کار دوم و مهمتر استفاده از دریای دوم یعنی شرجی هواست که می تواند منجر به تولید آب شرب از رطوبت موجود در شرجی هواست.
 
وی ادامه داد: هرجا شرجی هوا باشد این موضوع قابل انجام است و تلاشگران جهاد دانشگاهی در این راه به نتایج مهمی دست یافته اند و امیدوارم مسئولان استان به حمایت از آن ها بیایند زیرا هر چه در زمینه آب سرمایه گذاری شود، کم است.
 
آیت الله نعیم آبادی ابراز امیدواری کرد سخنانش در خصوص مشکلات آب در استان هرمزگان به گوش وزیر نیرو برسد تا برای این مشکل در استانی مانند هرمزگان که در کنارش دریا وجود دارد به فکر چاره باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به سفرش به روستای جغین افزود: در این سفر مردم از مشکلات آب آشامیدنی و جاده گلایه مند بوند و از مسئولان استان می خواهم به این موضوع رسیدگی کنند.
 
وی با بیان اینکه پلی در روستا قرار است ساخته شود که از بس ساخته نشده به پل هرگز شهرت یافته است، اضافه کرد: امیدوارم مسئولین در این باره به دنبال راه حل و تسریع در روند ساخت آن کنند.
 
امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز مقاومت اسلامی در هفته آینده نیز گفت:مقاومت حزب الله لبنان نشان داد آمریکا و اسراییل ببر کاغذی هستند و تنها نخسه امروز مسلمانان مقاومت است و بس.
 
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه مذاکره پس از قدرت نتیجه می دهد، اضافه کرد: وقتی از دریچه ضعف پا به میز مذاکره بگذاری باید هرچه خواستند بدهید و تنها به گفتن چشم بنده کنید و تسلیم شوید اما زمانی که غرب تسلیم کشورمان شد و آمریکا مجبور شد به پای میز مذاکره بازگردد نشان دهنده آن است که دیگر این کشورها زورشان به ملت ایران نمی رسد.
 
وی سخن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اکر به جنگ ایران برویم دیگر اسراییل نحواهد بود را نشان دهنده مقاومت امت همیشه بیدار دانست و عنوان کرد: آمریکایی ها هر زمان از گزینه روی میز صحبت می کردند اما امروز دیگر میزی وجود ندارد و آن میز شکسته شده است و موشک های ایرانی خواب را از چشمان اسراییلی ها و آمریکایی ها گرفته است.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین در ادامه به پدیده شوم تبعیض اشاره و بیان کرد: همواره در جهان بر سر تبعیض چه خون هایی که ریخته نشده است، چه حقوق هایی که ضایع نشده است و چه تاریخ ننگینی که از این پدیده واهی بوجود نیامده است.
 
وی با بیان اینکه صدام در عراق، قذافی در لیبی و آتاتورک در ترکیه نشانه هایی از این تبعیض است، بیان کرد: هیچ پدیده ای مانند ملی گرایی به بشر آسیب نزده است و همین ناسیونالیسم باعث ایجاد تفرقه در درون یک ملت شده است.
 
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه دین مانند علم وطن ندارد، تصریح کرد: این پدیده شوم تبعیض در همه جا وجود دارد و باید تقوا، خودداری از گناه، عمل به واجبات و ترک محرومات را انجام داد تا گرفتار این تبعیض ها نشویم.
 
وی اینگونه بازی های تبعیضی را عامل گریز و فرار مردم دانست و عنوان کرد: در کشوری همچون آمریکا که خود را پرچم دار حقوق بشر می داند سیاه پوستان مردمان درجه دوم بوده و از پلیس این کشور وحشت دارند آیا این است حقوق یکسان و حقوق بشر؟
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: اگر بتوانیم با رفتارمان نه ظاهرمان چهره زیبای اسلام را در این دنیای پر از زشتی نشان دهیم آنگاه اقدام ارزمشندی انجام داده ایم.
 
وی در پایان با تبریک  17 مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: 17 مرداد روز کسانی دانست که زبان یک استان و یک قومند و عامل آگاهی و بیداری یک جامعه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار