استاندار مازندران گفت: هفته دولت 762 طرح عمرانی، صنعتی، راهسازی، تامین برق و کشاورزی با اعتباری بالغ بر471 میلیارد تومان در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 24 August 2015
به گزارش تابناک، ربیع فلاح جلودار امروز به مناسبت هفته دولت در جمع رسانه‌ها با بیان اینکه در این هفته 762 پروژه با اعتباری بالغ بر 471 میلیارد تومان در مازندران به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: طرح‌های قابل اجرا در حوزه راه‌سازی، توزیع و تامین برق، فعالیت‌های عمرانی حوزه شهرداری و دهیاری‌ها، صنعتی و کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سال جاری حدود 203 پروژه را شامل می‌شود، افزود: این پروژه‌ها شامل آبرسانی، خانه بهداشت، ورزشی و کتابخانه توسط مجتمع قرارگاه سازندگی کوثر خاتم‌النبیا انجام شد.

*اعتبار 200 میلیارد تومانی بنیاد برکت به فعالیت‌های اقتصادی مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه از طریق بنیاد برکت در دو سال اخیر بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار در ارتباط با فعالیت‌های اقتصادی در استان کمک شد، تصریح کرد: پروژه‌های اقتصادی در 11 و 12 شهریور ماه امسال در سطح استان از به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول با اعلام اینکه مازندران از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: در گذشته رتبه مازندران در بحث امنیتی و اجتماعی رتبه 12 یا 13 کشوری بود که در حال حاضر از استان‌های برخودار مباحث امنیتی و اجتماعی هستیم.
فلاح با اشاره به اینکه بودجه امسال مازندران به 3/4 درصد افزایش یافت، افزود: بودجه استانی در دو سال اخیر بیش از 4 درصد ضریب اعتباری دست یافتیم.

*اعتبار دولتی کفایت 50 درصد جمعیت مازندران را ندارد

وی با بیان اینکه در توسعه استان به بودجه دولتی اکتفا نمی‌کنیم، بیان کرد: ضریب اعتباری که دولت به استان می‌دهد جوابگوی 50 درصد جمعیت مازندران هم نیست.
استاندار مازندران با بیان اینکه بیش از 7 هزار میلیارد تومان از بخش‌های خصوصی و دولتی به میزان سرمایه‌گذاری استان کمک شد، افزود: حمایت بخش خصوصی میزان سرمایه‌گذاری مازندران را به 13 تا 14 میلیارد تومان رساند.
وی با اشاره به اینکه بعد از چند سال گذشت دولت تدبیر و امید هنوز برخی نمی‌دانند مسیر توسعه مازندران به چه سمتی است، اظهار کرد: مسیر توسعه مازندران بر اساس قابلیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
*صادرات غیر نفتی در مازندران رونق می‌یابد
فلاح با تاکید براینکه توسعه کشاورزی، گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و پسماند در اولویت برنامه‌ها دولت در مازندران است،اضافه کرد: با وجود ارتباط کشورهای همسایه با مازندران صادرات غیرنفتی از این استان به سایر کشورهای رونق می‌یابد.
وی الکترونیکی شدن فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان را گامی برای مبارزه با مفاسد اداری دانست و ادامه داد: 88 دستگاه خدماتی مازندران از طریق برون سپاری، با همکاری دفاتر پیشخوان دولت در 780 مرکز 180 خدمت را از طریق بخش خصوصی به مردم ارائه می‌دهد.
استاندار مازندران با بیان اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغی این استان امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: از سال 85 تا پایان سال 92 قلع و قمع 1100 مورد تغییر کاربری اراضی از طریق مراجع قضایی صادر شد که در سال گذشته 2 هزار و 820 مورد تغییر کاربری در مازندران با برخورد قضایی مواجه بود.

*رفع بیکاری مهمترین دغدغه مازندران است

این مسئول مهمترین مشکل مازندران را رفع بیکاری و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: مراکز فنی حرفه‌ای یکی از راه‌های مهارت آموزی و رفع بیکاری در مازندران است.
فلاح توسعه مراکز رشد در سطح استان و  شرکت‌های دانش بنیان را از واحدهای تحقیقاتی و کارآفرینی عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌ها دانش بنیان از اعتبارات 4 درصدی و بخشودگی مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.
وی با اعلام اینکه بیش از 2 هزار واحد صنعتی در مازندران که دارای مشکل بودند شناسایی شدند و بیش از 30 واحد از این تعداد به چرخه اقتصادی بازگشتند، خاطر نشان کرد: با احیای مجدد واحدهای اقتصادی در مازندران برای 800 نفر اشتغال ایجاد شد.

*دولت از کشاورزی مازندران حمایت می‌کند

استاندار مازندران از حمایت دولت در بحث کشاورزی و مرکبات استان خبر داد و گفت: سال گذشته دولت در فروش و قیمت تضمینی برج طارم حامی کشاورزان بوده و در بحث مرکبات و کیوی هم کشاورزان را مورد حمایت قرار داد.
این مسئول با اعلام اینکه سفر رئیس جمهور به مازندران در پاییز امسال انجام می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های اولویت‌دار مازندران در سفر رئیس جمهور تمرکز بر پروژه‌های نیم تمام و تعدادی طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در سطح مازندران است.
فلاح بحث تغییر استاندار مازندران را موضوعی تکراری در استان دانست و گفت: با نمایندگانی که قانون‌گذارند همکاری می‌کنیم اما کسانی که مسائل شخصی را به منافع استانی ترجیح می‌دهند هیچگونه همکاری نداریم.

*رتبه مازندران "الف" است

وی افزود: از همان ابتدا برخی‌ها قافیه را باختند فکر می‌کنند میز و صندلی خاندانی است در حالیکه یک روستایی و قشر زحمت‌کش می‌تواند استان را متحول کند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه در هر مسئولیتی قرار گرفتن با میل خودم خارج شدم، خاطر نشان کرد: میز و صندلی برایم ارزشی ندارد.
این مسئول نمره مازندران را "الف" دانست و گفت: وزیر کشور در سفر خود به مازندران به من اعلام کردند گوش به حرف هیچ کسی ندهم با قاطعیت اهداف دولت را در مازندران اجرا کنم.

*چهره مازندران در دولت و تدبیر و امید در حال تغییر است

فلاح با اشاره به اینکه چهره مازندران در دولت تدبیر و امید در حال تغییر است، اضافه کرد: برای حوزه انتخابیه نمایندگانی که از من شکایت داشتند هم کار کردم چون معتقد به توسعه متوازن در مازندران هستم.
وی با بیان اینکه مازندران در استحصال نفت و گاز با استان‌های جنوبی مانند کیش رقابت دارد، یادآور شد: بانک‌های مازندران برای توسعه استان همکاری میکنند و اختلاف نظری در این رابطه با بانک‌ها نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار