کد خبر: ۸۲۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 02 March 2020

 

رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ابتلای 523 نفر به ویروس کرونا در کشور طرف مدت 24 ساعت گذشته خبر داد. به گفته او 225 مورد مربوط به استان تهران بوده است و تا امروز 1501 مورد ابتلا به ویورس کرونا در کشور ثبت شده است. وی ادامه داد: از این تعداد تا کنون 291 نفر بهبود یافته اند اما متاسفانه در 24 ساعته گذشته 12 نفر از هموطنان هم جان خود را از دست داده اند و با این حساب تا کنون 66 نفر از هموطنان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیسی گفت: تقریبا در دو استان قم و گیلان میزان مبتلایان ها و بهبود یافته ها در حال یکی شدن است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت از روز شروع کرونا در ایران تعداد 7280 نفر تا امروز به بیمارستان مراجعه کردند که از 4312 نفر تست گرفتیم که از این تعداد 1501 نفر جواب تست شان مثبت شده است.


به گزارش ایسنا، در استان تهران 225 مورد جدید، قم 62 مورد، گیلان 53 مورد، اصفهان 23 مورد، مرکزی 18 مورد، قزوین 18 مورد، خراسان رضوی 6 مورد، فارس 8 مورد، کرمانشاه یک مورد، مازندران 12 مورد، البرز 10 مورد، هرمزگان 7 مورد، خوزستان 12 مورد، سیستان و بلوچستان یک مورد، آذربایجان غربی 4 مورد، ایلام 2 مورد، خراسان جنوبی 3 مورد، کرمان 2 مورد و یزد یک مورد جدید قطعی ابتلا به کووید 19 ثبت و گزارش شده است.

از فوت عضو تشخیص مصلحت تا خط و نشان برای محتکران
با این حال امروز همانند روزهای قبل کرونا در صدر اخبار ایران بود؛ از فوت عضو مجمع تشخیص مصلحت تاخط و نشان رئیسی برای محتکران و همچنین خبرهایی در مورد تعطیلی مدارس وتصمیم در مورد عقب افتادن سررسید وام‌ها توسط ربیعی رسانه ای شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت بر اثر کرونا درگذشت
صبح امروز خبر درگذشت سیّد محمّد میرمحمّدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به بیماری کرونا مبتلا شده بود، در رسانه ها بازتاب زیادی یافت.

رییسی خطاب به دادستان‌ها: به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی رحم نکنید
رییسی در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن تشکر از جامعه پزشکی و رسانه ای کشور خطاب به دادستان های سراسرکشور افزود: سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست. وی ادامه داد: احتکاراقلام بهداشتی درشرایط فعلی بازی باجان مردم است نمی‌توان ازاین مساله گذشت. ربیعی ظهر روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: کرونا مثل سارس و ایدز تهدید جهانی است ایران جزو شفاف ترین کشورها در خصوص اعلام این موضوع بوده است به رغم وجود کاستی‌ها برای ارائه خدمات تلاش کرده است.

سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها دو ماه عقب می‌افتد
ربیعی همچنین با بیان اینکه دولت ستادی را در این باره تشکیل داده تا موضوع را بررسی و راهکارهایی را ارائه دهند، ابراز داشت: برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد. این مسئله فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند.
سخنگوی دولت افزود: مقرر شد درباره استمهال بدهی‌های مالیاتی تسهیلاتی ارائه شود و اگر لازم بود در جلسه سران قوا مطرح شود. هرچند فکر می‌کنیم اختیارات لازم در دست دولت است و تا آخر هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

مدارس تا آخر هفته تعطیل خواهد بود
سخنگوی دولت درباره تدابیر لازم برای تعطیلی مدارس تا پایان سال ۹۸ گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه، مدرس تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود و در صورت لزوم برای هفته آینده نیز روز پنج شنبه غروب یا جمعه صبح جلسه ستاد خواهیم داشت و تصمیم گیری خواهیم کرد.

دانشمندان ایرانی موفق به تولید کیت تشخیص کرونا شدند
با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ، تعدادی از شرکت های دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت کیت های تشخیص ویروس کووید-19 فعال شده است که امروز مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خط تولید یکی از شرکت های دانش بنیان بازدید خواهند کرد.

اعزام مشمولان سربازی در 19 اسفند لغو شد
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا: براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مشمولان سربازی که می‌بایست در تاریخ 19 اسفند ماه امسال به دوره آموزشی اعزام می‌شدند اعزامشان لغو شده و به تاریخهای یکم و سوم اردیبهشت ماه سال 99 موکول شده است.
برچسب ها: کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار