کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: هفت‌سین شب عید کرمانشاهی‌ها پنج میلیون قطعه "ماهی گلی" لازم دارد.
کد خبر: ۸۲۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 03 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایسنا،سعید بابایی ، با بیان اینکه ماهی گلی به عنوان سمبل و نماد در سفره‌های هفت سین جا دارد، اضافه کرد: سالانه بین چهار تا پنج میلیون قطعه ماهی گلی در آستانه شب عید وارد استان کرمانشاه می‌شود که امسال هم برای تهیه همین تعداد ماهی گلی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: عمده ماهی گلی عرضه شده در بازار شب عید استان کرمانشاه از کاشان و استان‌ مرکزی و استان‌های شمالی کشور تامین می‌شود.

کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: ماهی قرمز(گلی) از خانواده کپور ماهیان و جزو ماهیان هرز است و با توجه به اینکه در استان کرمانشاه مرکز تکثیر ماهی قرمز نداریم تمامی ماهی گلی بازار شب عید استان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود.

کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه در ادامه از مردم خواست در زمان خرید ماهی و نگهداری آن رعایت نکات بهداشتی را در نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگرچه ماهی‌ها خونسرد بوده و بیماری مشترک انسان با آبزیان نداریم، اما خانواده‌ها باید نکات بهداشتی را در نگهداری از این موجودات کوچک در نظر داشته باشند.

بابایی گفت: افراد توجه داشته باشند پس از تعویض آب تنگ ماهی باید حتما دست‌هایشان را با آب و صابون به دقت شسته و مانع از تماس دست با آب تنگ ماهی شوند.

بابایی در ادامه از خانواده ها خواست تا ماهی‌های پرجنب و جوش و فعال بخرند و از خرید ماهی‌های کم تحرک که احتمال بیمار بودن آنها زیاد است، صرف نظر کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار