رئیس پلیس فتا استان با اشاره به افزایش کلاهبرداری تلفنی از کادر پزشکی گفت: این افراد قبل از هرگونه انتقال وجه و یا مراجعه به دستگاه عابر بانک با مسئول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می‌کند تماس گرفته و از صحت موضوع اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۸۲۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 07 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: در شیوه جدید اخاذی، فرد کلاهبردار با استفاده از خط تلفن همراه اعتباری و معرفی خود به عنوان کارمند قسمت اداری و مالی درمانگاه، بیمارستان و یا دانشگاهی که آن پزشک، پرستار و ... فعالیت می‌کند، به شخص دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز می‌دهد و به این طریق موجودی حساب وی را خارج می کند.

وی ادامه داد: در این روش فرد مجرم با بیان واریز اضافه کار و یا اشتباه پیش آمده در واریز به حساب، فرد قربانی را فریب داده و درخواست ارائه شماره کارت، شماره حساب و درنهایت انتقال وجه به صورت اینترنتی و یا مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌ کند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی، خصوصی و یا ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه عابربانک نخواهد بود.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه یادآوری کرد: اگر تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه، به سرعت با مسئول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می‌کنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار