کد خبر: ۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 26 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از سایت شنوباس، رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به تامین آب چهار شهر جنوب آذربایجان غربی با احداث سد چپرآباد گفت: با اجرای این طرح سالانه پانزده میلیون مترمکعب ظرفیت به حوزه تامین آب در آذربایجان غربی اضافه می شود و مردم شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار از آن منتفع خواهند شد.

رسول اکبری با بیان اینکه عملیات احداث سد مخزنی چپرآباد از 85 پیشرفت فیزیکی برخوردار است افزود: برای احداث سدچپرآباد تاکنون 450 میلیارد ریال هزینه شده است که برای تکمیل آن به 700 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است و در صورت تامین به موقع اعتبارات لازم برای تکمیل آن پیش بینی می شود در تیرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

براساس اعلام شرکت آب وفاضلاب آذربایجان غربی عملیات اجرایی احداث این سد از سال هشتاد ودو و با هدف تامین سالانه دویست و پنجاه وپنج میلیون و ششصد هزار مترمکعب آب کشاورزی اراضی دشت نقده و اشنویه و احداث شبکه آبیاری و زهکشی در 19 هزار و دویست هکتار از اراضی کشاورزی و نیز کنترل سیلاب ها آغاز شده است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم کلی مخزن آن 127 میلیون مترمکعب است.

سد چپرآباد، در مسیر جاده اشنویه - پیرانشهر روی رودخانه کانی رش از سرشاخه های رودخانه گادر در دست احداث است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار