روزانه چند صد کلاس برای دوره‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و دانشجویان براحتی در حال پشت سر گذاشتن ترم تحصیلی هستند.
کد خبر: ۸۳۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 14 April 2020

رییس دانشگاه پیام نور مازندران گفت که تمامی دروس نظری این دانشگاه از زمان شیوع کرونا در استان به شکل مجازی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمود شیخ‌الاسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : پیش از شیوع کرونا ۲۰ درصد دروس مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به شکل مجازی برگزار می‌شد و در واقع پیش از این زمان ، کلاس‌های مجازی در دانشگاه پیام نور گسترده نبود چون این ضرورت احساس نمی‌شد ضمن اینکه دانشجویان از کلاس‌های حضوری استقبال می‌کردند.

وی ادامه داد : زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین وزارت علوم تصمیم گرفتند که کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار شود ، با توجه به پیش‌زمینه‌ای که دانشگاه پیام نور در این زمینه داشت توانستیم این کلاس‌ها را بخوبی برگزار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه برای ادامه ترم و برگزاری کلاس‌های مجازی، زیرساخت‌های ما از نظر فنی باید گسترش می‌یافت، تصریح کرد: با شروع تعطیلات نوروز، زیرساخت‌ها را توسعه و گسترش دادیم و توانستیم سرورهای دیگری را به مجموعه دانشگاه پیام نور استان اضافه کنیم و با پهنای باندی که از مخابرات گرفتیم اکنون تمامی کلاس‌ درس‌های نظری دانشگاه پیام نور در مازندران به شکل مجازی برگزار می‌شود.

افزایش کیفیت کلاس‌ها

وی با اعلام اینکه در برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی، محتوای آموزشی مفیدتر ارائه می‌شود، توضیح داد : چرا که در ۹۰ دقیقه زمان برگزاری کلاس که در اختیار استاد است بحث‌های حاشیه‌ای وجود ندارد و کلاس به شکل کیفی برگزار می‌شود البته امکان ارسال پیام از سوی دانشجو برای استاد وجود دارد.

شیخ‌الاسلامی زمان برگزاری کلاس های مجازی را از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر اعلام کرد و گفت : روزانه چند صد کلاس برای دوره‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و دانشجویان براحتی در حال پشت سر گذاشتن ترم تحصیلی هستند.

رییس دانشگاه پیام نور مازندران در باره برگزاری کلاس‌های آزمایشگاهی و عملی هم اظهار داشت : این کلاس ها را نمی‌توان به صورت مجازی و از طریق این سامانه برگزار کرد ولی منتظر هستیم ویروس کرونا مهار شود تا برای این درس‌ها هم کلاس جبرانی برگزار کنیم.

شیخ الاسلامی گفت : اگر شرایط برگزاری آزمون ترم به شکل حضوری فراهم نشد این آزمون هم به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود.

دانشگاه پیام نور مازندران ۱۵ هزار دانشجو، ۱۷۰ عضو هیات علمی و بیش از هزار استاد مدعو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار