مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برق دار شده اند از برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار کرمانشاه طی امسال خبرداد.
کد خبر: ۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 27 August 2015
علیمراد مرادی مجد، پیش از ظهر پنج شنبه در نشستی خبری با خبرنگاران از وجود ۶۹۵ هزار مشترک برق در استان کرمانشاه خبرداد.

وی افزود: در طول سال گذشته ۲۵ هزار مشترک جدید نیز به شبکه توزیع برق استان اضافه شده است که بیش از ۱۵۰ کیلومتر شبکه و ۳۰۰ ترانسفورماتور برق این مشترکین جدید را تامین می کند.

افتتاح و کلنگ زنی ۸۵ پروژه برق رسانی طی هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، به پروژه های افتتاحی شرکت توزیع برق استان نیز اشاره کرد و از افتتاح و کلنگ زنی ۸۵ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در استان خبرداد.

 وی افتتاح پروژه اصلاح۴۹ کیلومتر شبکه توزیع برق در مناطق دولت آباد، جعفرآباد و شاطر آباد را به عنوان اولین پروژه افتتاحی این شرکت طی هفته ولت عنوان و تصریح کرد: اعتبارات اجرای این شبکه ها از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تامین شده و در صورت تخصیص اعتبار در اولین فرصت باقیمانده شبکه نیز تکمیل وبه بهره برداری می رسد.

مرادی مجد، هم چنین از افتتاح پروژه برق رسانی به چهار هزار و ۷۵۰ واحد مسکن مهر نیز در شهرستان های کرمانشاه، سنقر، جوانرود، کنگاور، صحنه و هرسین طی هفته دولت خبرداد.

وی از کلنگ زنی پروژه تامین برق ۶ روستای کمتر از ۱۰ خانوار استان نیز طی همین هفته خبرداد و تصریح کرد: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان کرمانشاه از نعمت برق برخوردار  هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: هنوز هم برخی از استان های کشور در حال برق رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار خود هستند و این در حالی است که تا سال ۸۸ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه برق رسانی شد و پس از آن نیز روستای بالای ۱۰ خانوار در دستور قرار گرفت و هم اکنون نیز برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان است.

وی از افتتاح  پروژه اصلاح ۲۶ کیلومتر برق در ۱۴ روستای استان نیز طی هفته دولت امسال خبرداد و گفت: برق رسانی به هفت روستای بدون برق با ۶۷ خانوار سکنه نیز از دیگر پروژه های در دست افتتاح است که اقدامات اجرایی آن سال گذشته انجام شده و امسال به بهره برداری می رسد.

اعمال عوارض به مشترکین پر مصرف و هزینه کردن آن در برق روستایی و انرژی های نو

مرادی مجد، با بیان اینکه وزارت نیرو تمایل در استفاده از انرژی های نو دارد گفت: طبق مصوبه وزارت نیرو مبنی بر استفاده از این انرژی ها به ازای هرکیلو وات ساعت مازاد در انرژی مصرفی شهری(تجاری، صنعتی و...) به جز تعرفه خانگی روستایی و کشاورزی ۳۰ ریال عوارض برق اضافه می شود و به مصارف بازسازی شبکه برق روستایی و تولید انرژی های نو می رسد که منبع بسیار خوبی برای وزارت نیرو و تولید و استفاده از انرژی های نو است.

وی از جذب شش میلیارد تومان اعتبار از این محل برای استان خبرداد و گفت: سه میلیارد تومان از آن صرف ایجاد شبکه برق رسانی به روستا و سه میلیارد تومان دیگر نیزصرف تولید انرژی های نو در استان می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با تاکید بر استفاده از انرژی های نو گفت: اداراتی که تمایل به استفاده از این نوع انرژی را داشته باشند می توانند تقاضای خود را به شرکت توزیع برق اعلام کنند که ۵۰ هزینه آن توسط وزارت نیرو و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط اداره برق تامینمی شود.

کاهش ۴ درصدی تلفات وکاهش ۷۵ درصدی سیم برق

وی از کاهش ۴ درصدی تلفات برق در استان از سال گذشه تاکنون خبرداد و گفت: پیش از این ۲۰ درصد تلفات برق در استان داشتیم که طی یکسال گذشته موفق به کاهش ۴ درصدی آن و رساندش به ۱۶ درصد شده ایم.

مرادی مجد، اغلب تلفات شبکه برق در حاشیه شهرها را مربوط به انشعابات غیرمجاز دانست و گفت: برای پیشگیری و برخورد با این موضوع با نیروی انتظامی استان قرار دادی منعقد کرده ایم که طی آن انشعابات غیرمجاز از سطح استان جمع آوری می شود.

وی تصریح کرد: پس از جمع آوری انشعابات غیرمجاز، به کسانی که مشترک نیستند انشعاب واگذار می شود و با متخلفین نیز برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، هم چنین از کاهش ۷۵ درصدی سرقت سیم برق در استان طی یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبرداد.

برق رسانی به عشایر با سلول خورشیدی

وی در بخش دیگر از برنامه وزارت نیرو برای برق رسانی به عشایر خبرداد و گفت: طی این برنامه ۷۰۰ دستگاه سلول خورشیدی به عشایر استان واگذار می شود که ۱۰ درصد هزینه آن را خود عشایر  و مابقی را وزارت نیرو تامین می کند.

مرادی مجد در خصوص افزایش قیمت برق و انشعاب طی امسال نیز گفت: معمولا افزایش قیمت برق در اوایل هرسال اعلام می شود و تاکنون  نیز دستوری مبنی بر افزایش انشعاب نداشته ایم.

کاهش بارمصرف شبکه توزیع در تابستان امسال

وی در بخش دیگر از کاهش بار مصرف شبکه توزیع برق استان طی تابستان امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: بیشترین بار مصرف امسال در تاریخ ۲۱ تیرماه و راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با ۶۶۰ مگاوات مصرف که کاهش ۱۰ مگاوات بیشترین بار مصرف نسبت به سال گذشته را نشان می دهد، بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، بیشترین مصرف را طی تابستان در بخش های خانگی، تجاری و اداری مربوط به روشنایی و سرمایش دانست و برای کاهش مصرف در این بخش ها نیز توصیه های کرد.

وی افزود: مشترکین می توانند با خرید لامپهای LED  (فوق کم مصرف) هزینه برق مصرفی خود در بخش روشنایی را به یک سوم کاهش دهند.

مرادی مجد، تنظیم دما را برای  کاهش مصرف در بحث سرمایش بسیار مهم دانست و گفت: مشترکین در ساختمان های با سیستم مرکزی می توانند نسبت به نصب سیستم هوشمند تنظیم دما که یک سیستم ارزان قیمت است، اقدام و مصرف خود را نیز در این بخش تا حد زیادی کاهش دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار