رئیس پلیس فتای البرز گفت: شرایط ویژه ناشی از ویروس کرونا، آمار سوء استفاده از حساب‌های بانکی را افزایش داده است.
کد خبر: ۸۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 26 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان این که شرایط ویژه ناشی از ویروس کرونا آمار سوء استفاده از حساب‌های بانکی را افزایش داده است، گفت: در شرایط فعلی کلاهبرداران اینترنتی و تلفنی فعال تر شده اند.

سرهنگ محمد اقبالی افزود: تماس یا پیامک‌های اغوا کننده با اعلام این که شما برنده قرعه کشی شده اید، در مسابقه تلویزیونی و رادیویی شرکت کنید، برنده جوایز جوایز خوش حسابی شوید و... از جمله شگردهای کلاهبرداران تلفنی و اینترنتی است.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: هدف آن‌ها دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی، اطلاعات حساب، اطلاعات شخصی شما مانند کد ملی و غیره و پس از آن خالی کردن حساب بانکی شما است.

او افزود: وقتی اطلاعات شخصی خود مانند کد اعتبارسنجی، کد CVV2، تاریخ انقضا و رمز دوم پویا را در اختیار کلاهبرداران اینترنتی و پیامکی قرار دهیم در واقع آن ها را به اهداف شان رسانده ایم.

سرهنگ اقبالی به منظور ایجاد اگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی گفت: برای آن که دیگران وجهی را به حساب شما واریز کنند به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری شما به دستگاه خودپرداز نیست.

او افزود: برای انتقال وجه به کارت شما فقط و فقط شماره کارت بانکی کافی است و به هیچ وجه داده‌های کارت خود مانند CVV2، تاریخ انقضا و یا حتی رمز دوم پویا را در اختیار دیگران قرار ندهید.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در صورت مواجه شدن با تماس‌های مشکوک با دقت عمل مراتب را در اسرع وقت به مرکز تماس کاشف بانک مرکزی به شماره ۹۱۲ ۰۹۹ منعکس کنید تا از صحت عملیات بانکی پیشنهادی اطمینان پیدا کنید‌.

او افزود: لازم است سرشماره هایی که بانک شما برای ارسال پیامک ارسال می‌کند را در تلفن همراه خود ذخیره کنید تا شماره های ناشناس بیشتر قابل تشخیص باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار