پرسش های یک معلم ؛
توفیق رفیق شد و به مناسبتی دیداری با مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهلران حاصل شد. کنجکاو احوالاتشان شدم تا از زبان یکی از فرهنگیان محترم، دریافتم آدرس منزل ایشان هست: دهلران، پایین تر از میدان فردوسی،‌ خانه ی معلم شهرستان دهلران.
کد خبر: ۸۴۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 29 April 2020

تابناک ایلام ،پرسش های یک معلم از مدیراداره آموزش وپرورش دهلران ::ساعت ها درس تعلیم و تربیت، اخلاق و قانون به دیگران و دانش آموزان می دهیم، اما واقعا خود ما چقدر پایبند قانون، اخلاق و درس های تعلیم و تربیت هستیم؟
توفیق رفیق شد و به مناسبتی دیداری با مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهلران حاصل شد. کنجکاو احوالاتشان شدم تا از زبان یکی از فرهنگیان محترم، دریافتم آدرس منزل ایشان هست: دهلران، پایین تر از میدان فردوسی،‌ خانه ی معلم شهرستان دهلران.
 
یاللعجب! برای خودت رییس شده باشی و ۴ سال در خانه معلمین به خرج ایشان سکنی گزیده باشی، باریک نکته ایست که در فهم هرکسی نیاید. 
 
چگونه در خانه ایی که منزلی با چند سر عائله ساکنند با حریم و حیاط یکسان، معلم و یا معلمینی مذکر و یا مونث توانند نشینند!؟ این چه خسارتیست به دستگاه!؟
 
و چه کسی گفته است که ریاست شما به خرج مرئوسان باشد!؟ در کدام بلاد بدوی، در کدام اعصار، چنین بوده؟ در چه نظام و چه سال  و چه قرنی هستیم!؟
 
منزل رایگان، آب رایگان، برق رایگان، تلفن رایگان و خُنک تر آنکه وای فای رایگان؛ ای پدر وای فای بسوزد با این همه خرجش. 
چگونه می شود برای یک شبِ اقامتِ معلمی در اتاقی از این خانه -اگر کسی را جهت بر هم نخوردن راحتی منزل بپذیرند- چند ده تومان مطالبه می شود ولی اقامت چند ساله ی تمام و کمال مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهلران، در ساختمانی به این بزرگی بی هزینه است!؟ 
 
ایها الناس! این مایه ی مسخرگی نیست!؟
 
شنیدستم که در ابتدای ریاست محترم شان مدیر کل وقت و معاونت مالی و پشتیبانیِ اندر وقتش، مرحمت نمودندی و مرمت و مبلمان و تجهیز کردندی و بر ایشان هبه کردند خانه ی معلم دهلران را- باشد شیرینی حکم ریاست- و دستگاه اداره کلی آقای رستم زاد، که ظاهرا دهلران جزیره ی آرام شان در دریای متلاطم مناطق آموزش و پرورشی استان شده بود چشم بر روی این اجحاف بست، که شتر دیدی ندیدی، و حضرت والا نیز، لحظه ایی در حلال و حرام و قانونی و غیر قانونی بودن سکونت گاهش درنگ نمی کند که، خانه ی معلم واس ماس؛ این خانه حق من است، سهم من است، از جیب معلمین شهرستان دهلران.
 
چرا اگر قرار بر واگذاری خانه ی دولتی به ایشان بود از منازل سازمانی مدیریت،‌ همچون دیگر معلمین، با شرایط دیگر معلمان، به ایشان واگذار نشد؟
 
برای یک خانه بسیار فرسوده قراردادهای بسیار محدود، با هزاران التماس و منت، با پذیرش تمام هزینه ها، بسته می شود و در موعد مقرر بی ملاحظه بیرون رانده می شوند،‌ اما برای مدیر دستگاه چنین نیست؟ مگر خون ایشان از معلمین بی منزل رنگین تر است؟چه کسی بررسی کرده است میزان درآمد و مهمان پذیری خانه معلم شهرستان دهلران را؟ آیا مقایسه ی تطبیقی میان درامد ۴ سال قبل، پیش از اسکان ایشان و سال های بعد صورت گرفته است؟
مگر سقف زمانی استفاده از خانه معلم، حتی برای وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش ۳ روز نیست، که بعدِ آن باید طی شرایط تمدید شود؟ ۳ روز کجا و چهار سال کجا؟چرا تنها مرکز رفاهی معلمین شهرستانی برای طولانی مدت مورد استفاده ی شخصی مدیر آموزش و پرورش منطقه ایی قرار گیرد؟آیا خانه ی معلم شهرستان بتدریج رو به تعطیلی نیاورده است؟
 
این جُرم از کیست!؟
 
 والله *《بیت المال خون مردم است》.* 
 
در کدام قانونِ نوشته و یا نا نوشته ی کدام کشور، چنین مجوزی اخذ ناشدنی داده شده است!؟خانه ی معلم منزل راحت معلمینِ در غربت و اسبابِ کوچکی، برای درآمدزایی آموزش و پرورش های مناطق است. چرا باید چنین تخلفی در آموزش و پرورش که عظیم ترین و اصلی ترین دستگاه فرهنگی کشور و استان و شهرستان است صورت پذیرد و همه ی دستگاه ها و نهادها، چشم بر این خُنک ستم آشکار و پنهان بسته باشند!؟
 
 آیا نباید به ازای هر شب سکونت در این منزل، به رعایت قانون و اجرای عدالت، حق الجاره ایی برابر دیگر معلمین...
 
به نفع بیت المال از ساکن خانه ی معلم شهرستان دهلران مطالبه شود!؟چرا اداره کل آموزش و پرورش استان، امام جمعه ی شهرستان و فرمانداری شهرستان تاکنون سکوت اختیار کرده اند!؟چگونه برای مستضعف مُر قانون پیاده می شود اما برای فرد مسوول اغماض از قانون!؟چرا مدعی العموم ورود نمی کند!؟
 
چگونه درس تعلیم و تربیت به دیگران می دهیم و چشم بر تخلف به این بزرگی خود می بندیم!؟
 
تا چه کند مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان ایلام.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
بنده جز صداقت از مدیر اموزش و پرورش ندیدم
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
تا جایی که بنده اطلاع دارم تمام هزینه ها از جیب شخص مدیر می باشد
اکرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
یک منزل سریداری که این همه هیاهو نداره
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
تابناک لطفاً گزارشی از استفاده شخصی مدیران بومی !!! مرکز استان از مهمان سراهای اداری (اسکان چند ساله) با هزینه بیت المال تهیه کنید تا دریابید عمق فاجعه را !!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اینم شد ایراد؟مگه هرکس که رییس اداره ای میشه موظفه تو اون شهر خونه بخره؟بنده خدا تو خونه سرایداری خانه معلم ساکنه و تمام اتاق های استراحت رو با بهترین امکانات جهت راحتی و آسایش همکاران فرهنگی مهمان مجهز کرده.تا حالا شده مهمانی ناراضی بوده از اسکانش در خانه معلم؟کاش میشد با خانه معلم های شهرستان های دیگه مقایسه میکردید تا اینکه از روی بغض بگردی ببینی بین اینهمه خوبی و پیشرفت آموزش و پرورش شهرستان دهلران روی نحوه اسکان خانواده ایشون دست بزارید.

آیه ۵۸ سوره احزاب: «وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا؛ و کسانى‌که مردان و زنان مؤمن را بى‌‏آنکه مرتکب [عمل زشتى] شده باشند آزار مى‌‏رسانند قطعاً تهمت و گناهى آشکار به گردن گرفته‏‌اند».
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
تابناک حالا شما عملکرد مدیران براتون مهمه یا نحوه اسکان؟
ایشون هم دیر یا زود از این مسئولیت میرن ولی این شما هستید که با گزارش از افرادی که در هفته نیم ساعت هم وجدان کاری ندارند و تدریس درست انجام نمیدن تیشه به ریشه ی دانش آموزان این شهر محروم میشید
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ببینید من دیر نظر دادم و پرس و جو کردم و واقعا بدون حب و بغض صحبت می کنم چون چیزی تو این بحث ندارم. من به عنوان یه معلم دهلرانی با مدیر آو پ دهلران طبیعتا برخوردهایی داشتم. این رو بگم که ایشون به همه درس اخلاق میده و با مردم مو رو از ماست میکشه و بهانش هم همیشه قانونه. بماند که خیلی دیده شده خودش این قانون رو دور زده. خانه معلم نمونه بارز و بدون بحثیه.
یعنی چی عده ایی میخوان کار رو ساده و کم اهمیت جلوه بدن. یه عده ای هم میخوان تخلف رو با تخلف بپوشونن.‌خنده داره.‌چون جاهای دیگه تخلف هست ما هم تخلف کنیم. این چه منطقیه!؟
این آقا ۴ سال نشسته و همه امکانات از کولر و برق و بخاری و گاز و تلفن و... رایگان. اشکالی نداره. فقط هزینه تعمیر کولر میدونید چقدره؟ خوب چرا این ارفاقات این افرادی که افاضات فرمودن اشکالی نیست برا بقیه نیست؟ مثلا بذارن شما برید تهران خانه معلم یک ماه بشینید ممکنه؟ وجدانا چرا اینقدر خود فروشید؟ تا حد پایمال کردن حق؟ جای تعجب داره
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
درستش کردی، خونه سرایداری! یوذون و ... بهتانا!
جمع کن آقا! آیات شریفه رو خرج نکن!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار