رئیس شبکه بهداشت دیلم خبر داد
رئیس شبکه بهداشت دیلم گفت: تمام 11 خانه بهداشت شهرستان دیلم به دستگاه سونی کید مجهز شدند.
کد خبر: ۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 30 August 2015
عبدالحسین ناصری ظهر امروز در نشست مدیران اجرایی دیلم با تشریح خدمات شبکه بهداشت دیلم اظهار داشت: استانداردسازی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی سال گذشته بوده است.

وی افزود: استانداردسازی یک‌ خانه بهداشت بدین معنی است که تمام تجهیزات و امکاناتی که در چک‌لیست وزارتخانه تعیین‌ شده است در خانه بهداشت و مرکز بهداشتی و درمانی موجود باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: شهرستان دیلم در سال گذشته توانسته است در رده 3 شهرستان برتر در زمینه استانداردسازی خانه‌های بهداشت قرار گیرد.

ناصری افزود: تمام خانه‌های بهداشت به دستگاه سونی کید(شنیدن صدای قلی جنین) و سایر تجهیزات لازم طبق چک‌لیست مربوطه مجهز شدند.

ناصری ادامه داد: برای مرکز بهداشتی و درمانی شهید حسینی‌زاده واقع در شهر امام حسن که فراتر از استاندارد یک مرکز بهداشتی و درمانی است، توانسته این مرکز را به‌عنوان یکی از مراکز شاخص و نمونه در سطح استان معرفی کند.

اجرای طرح قلب سالم در شهرستان دیلم

رئیس شبکه بهداشت دیلم گفت: شبکه بهداشت دیلم به‌عنوان نخستین شبکه در استان توانست با فراهم آوردن امکانات و بهینه‌سازی فضای فیزیکی موجود و جذب پزشک مربوطه، طرح قلب سالم را از تیرماه سال جاری اجرا کند.

ناصری افزود: طرح قلب سالم باهدف کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی برای جمعیت بالای 30 سال شهرستان و به‌صورت کاملاً رایگان اجرا می‌شود.

این عضو شورای سلامت دیلم گفت: این طرح به روش غربالگری (بیماریابی) اقدام به شناسایی افرادی ‌می‌کند که با عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون روبرو هستند.

وی افزود: در این طرح، در گام اول افراد بالای 30 سال با مراجعه به پزشک، معاینات اولیه که شامل اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون و میزان چاقی است را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند و برای انجام آزمایش‌های موردنیاز این طرح به آزمایشگاه ارجاع داده می‌شوند و پس از انجام آزمایش‌های (رایگان) و ارائه آن به «مرکز قلب سالم» واقع در مرکز بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) و تشکیل پرونده الکترونیکی در صورتیکه جزء افراد پرخطر از نظر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت تشخیص داده شوند، روند درمان برای این افراد شروع‌ شده و طی بازه‌های زمانی مشخص با مراجعه به پزشک طرح مراحل مشاوره فردی، آموزش تغذیه، آموزش سبک زندگی، درمان دارویی و... انجام می‌شود.  
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار