کد خبر: ۸۶۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 15 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جشن نسیم مهر که به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد ، افزود: متاسفانه در نظام حقوقی، موضوع حمایت از خانواده زندانیان به عنوان نخستین قربانیان متضرر از زندانی شدن سرپرست یا یکی از اعضای خانواده به خوبی دیده نشده است و این مهم یک دغدغه جدی به شمار می‌رود زیرا زمانی که سرپرست خانواده زندانی می‌شود آسیب‌های اجتماعی متعددی گریبان خانواده زندانی را می‌گیرد در حالی که هیچ گناهی هم ندارند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تقدیر از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه‌ای که در راستای حمایت از خانواده زندانیان تلاش می‌کنند، یادآورشد: دستگیری از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جزو مبانی دینی و برگرفته از ارزش‌های اسلامی است و خوشبختانه فرهنگ انفاق که برگرفته از دستورات الهی و مکتب اهل بیت(ع) است در جامعه ما به خوبی نهادینه شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه امسال شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده زندانیان را نداد، گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها در این حوزه به طور جدی و فعالانه عمل کنند، گرچه مردم استان مرکزی در این زمینه خوش درخشیدند،اما به قدری مشکلات زیاد است که نیاز به کار و تلاش بیشتری است.
وی با بیان اینکه متاسفانه امروز زندان، یک مجازات شخصی نیست یادآورشد: ایرادی که جرم‌شناسان به مجازات زندان دارند به لحاظ خدشه وارد کردن به اصل حقوقی است چرا که مبنای اصل حقوقی در این خصوص، شخصی بودن مجازات است.
او ادامه داد: برای مثال مجازات شلاق یک مجازات شخصی است و شخص دیگری از این مجازات در بعد روحی و یا جسمی متضرر نمی‌شود، اما متاسفانه مجازات زندان شخصی نیست و افراد دیگری از این مجازات متضرر خواهند شد و حتی اذیت و آزار روحی و جسمی را متحمل می‌شوند و مجازات زندان اثرات منفی و تبعات خاصی را با خود به همراه دارد.
وی با بیان اینکه باید مشکلات زندانیان و خانواده های آنان به خوبی منعکس شود اضافه کرد: بایدهمه دغدغه ما این باشد که بتوانیم حتی یک زندانی را هم اگر امکانش وجود دارد،آزاد کرده و به آغوش خانواده برگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار