چند روزی است که آمار مبتلایان به کرونا به صورت رسمی و دقیق اعلام نمی شود که البته گویا سیاست جدید وزارت بهداشت بر این مورد تاکید دارد. اینکه چه دلیلی برای این موضوع وجود دارد چندان مشخص نیست اما به هر جهت آنچه که به عنوان آمار کلی اعلام می شود نشان دهنده افزایش هم شاخص های نفی در شیوع این بیماری است .
کد خبر: ۸۶۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 17 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی است که آمار مبتلایان به کرونا به صورت رسمی و دقیق اعلام نمی شود که البته گویا سیاست جدید وزارت بهداشت بر این مورد تاکید دارد. اینکه چه دلیلی برای این موضوع وجود دارد چندان مشخص نیست اما به هر جهت آنچه که به عنوان آمار کلی اعلام می شود نشان دهنده افزایش هم شاخص های نفی در شیوع این بیماری است .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا دو هفته گذشته، روزی 200 نمونه داشتیم که حدود 5 تا 8 درصد موارد، مبتلا به کرونا بودند اما هم اکنون روز‪.انه 280 نمونه داریم که تعداد موارد مثبت 15 درصد افزایش داشته است
 با تبدیل آمار درصدی به آمار عددی مشخص می شود که میتلایان روزانه که تا دو هفته گذشته بین 10 تا 16 نفر بوده است اکنون به حدود 40 تا 50 نفر افزایش یافته است . این در حالی است که طی چند روز اخیر مرتبا اعلام می شود که آمار نسبت به روز گذشته باز هم افزایشی است!
ماجرای 3 صنف کرونایی که به راحتی در محل کار خود حاضر شدند!
پرویز یزدان پناه گفت : بنا به دستور دکتر حریرچی؛ قائم مقام وزیر بهداشت، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کشوری به ستادهای استانی اختیارت لازم را داده تا در استان‌های خاص، محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال شوند که در روز پنجشنبه هفته جاری نیز طی جلسه ای با استاندار، دستورات لازم را مبذول خواهیم نمود.
دکتر یزدانپناه گفت: همه اقشار اجتماعی در کاهش و کنترل کووید ۱۹ مسئول هستند زیرا اگر همه ابزار و امکانات پای کار باشند، باز پایه و اساس ریشه کنی یک بیماری همکاری مردم است.
وی خاطر نشان کرد: برای مثال در یک پاساژ سه مورد مثبت به کرونا شناسایی شد که دستورات لازم جهت قرنطینه و درمان به آنها اعلام شد اما متاسفانه فردای آن روز طی بازدیدی که همکاران ما از این صنف داشتند متاسفانه شاهد حضور این بیماران در محل کار بودیم که این خود یک تخلف بود و پیگرد قانونی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل ها کوتاهی می کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصا در راستای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.
وی همچنین مطب ها، اورژانس ها، درمانگاه ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسمات ختم و جشن های عروسی را از دیگر کانون های پرخطر در انتقال کرونا عنوان کرد.
دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: در روزهای آینده اگر یک یا چند مغازه پاساژی، در رعایت پروتکل های بهداشتی کاهلی کنند با دستور دادستانی، کل پاساژ را پلمپ خواهیم کرد.
 انسداد برخی مسیرهای منتهی به مرکز شهر یاسوج
یکی از شهرستان هایی که بنابر آمار اعلامی بیشترین جمعیت مبتلایان را در خود جای داده است ، شهر یاسوج است که مسئولین را مجبور به اجرای برخی محدودیت ها کرده است.
بنابر این گزارش مسیرهای منتهی به میدان هفتم تیر شهر یاسوج به دلیل مقابله و پیشگیری با کرونا با هدف ممنوعیت تردد خودرو مسدود شد.
با افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در استان می‌توان شاهد بازگشت محدودیت‌ها در محدوده شهر یاسوج بود.
عصر سه شنبه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان به کرونا در استان به ۱۱ نفر خبر داد.
پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با فوت یکی دیگر از مبتلایان به کرونا در استان که در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری بود، شمار قربانیان این ویروس در استان به ۱۱ نفر رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید و هشدار نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مردم استان نسبت به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند اقدام کرده و از ماسک استفاده کنند.
وی افزود: همچنین همشهریان از حضور در تجمعات و مراسمات به شکل جدی خودداری کنند.
بازگشت غربالگری در ورودی های شهر یاسوج
همچنین با وخیم تر شدن وضعیت ابتلا به کرونا در برخی استان های همجوار ، محمد یزدان‌پناه از راه‌اندازی مجدد ایستگاه‌های غربالگری در مبادی ورودی شهر یاسوج در پی افزایش مبتلایان به ویروس منحوس کرونا خبر داد.
سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد ادامه داد: با توجه به شیوع این بیماری، وضعیت قرمز استان‌های همجوار و افزایش شمار مبتلایان در شهرستان بویراحمد، در روزهای پایانی هفته به منظور غربالگری مسافران ورودی به شهر یاسوج دو ایستگاه غربالگری از پلیس راه یاسوج به شیراز و محور یاسوج-اصفهان توسط مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد راه‌اندازی شد.
وی بیان کرد: در این ایستگاه‌ها 4 تیم غربالگری طی 4 شیفت مسافران ورودی به شهر را غربال و افراد مشکوک را به مراکز تعیین شده ارجاع می‌دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار