فرماندار گراش گفت: با قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان از روز یکشنبه یکم تیرماه فعالیت مشاغل و اصناف پرخطر در این شهرستان به مدت دو هفته تعطیل شد.
کد خبر: ۸۶۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 21 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: فرماندار گراش گفت: با قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان از روز یکشنبه یکم تیرماه فعالیت مشاغل و اصناف پرخطر در این شهرستان به مدت دو هفته تعطیل شد.
اصغر فرودی افزود: علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای جلوگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ در شهرستان گراش طی روز‌ها و ماه‌های اخیر شده، اما وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شد.
وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان روز به روز در حال گسترش است، افزود: از مردم می‌خواهیم به جد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و الزام در استفاده از ماسک به شکست چرخه انتقال‌ای بیماری کمک کنند.
فرماندار گراش همچنین با ابراز نگرانی از این موضوع که آمار‌ها در این شهرستان در حال رسیدن به نقطه خطرناک است، گفت: به توصیه دانشگاه و ستاد استانی مدیریت کرونا از امروز یکم تیرماه شرایط سختگیرانه‌ای اعمال خواهد شد و پیرو دستور‌های ابلاغی فعالیت مشاغلی مانند آرایشگاه‌ها، نماز‌های جمعه و جماعات، استخر و سالن‌های ورزشی به مدت دو هفته تعطیل شدند.
فرودی با بیان اینکه بیمارستان این شهرستان جوابگوی تعداد بیماران است، اما در عین حال نقاهتگاه ۵۰ تخت خوابی در دست راه‌اندازی است، گفت: از امروز یکم تیرماه ساعات فعالیت برخی اصناف مانند پاساژ‌ها کاهش می‌یابد.
فرماندار شهرستان گراش خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها شد.
دکتر محمد رادفر رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش هم گفت: تعداد بستری ها‌ی بخش‌های کرونا در این بیمارستان در حال افزایش است
وی افزود: آمارِ بستری در این بیمارستان اکنون نسبت به ماه‌های گذشته بی سابقه بوده است و ممکن است ناچار شویم مجددا بعضی خدمات بیمارستان را متوقف کنیم.
رادفر در پایان گفت: می‌بایست اقدامات پیشگیرانه را رعایت و از حضور در تجمعات از قبیل مراسم مهمانی، عروسی، ترحیم و دورهمی‌ها بسیار جدی پرهیز شود.
احمد عبداللهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در جلسه ستاد کرونا گفت: علیرغم ترخیص برخی بیماران بستری از بخش‌های کرونا، همچنان آمار بستریان افزایشی است و تعداد بیماران بستری در این بخش‌ها در روز‌های اخیر به ۳۰ نفر رسیده است
عبداللهی افزود: آمار مبتلایان در شهرستان قریب ۴۰۰ نفر است که آمار بالا و تکان دهنده‌ای است

برچسب ها: گراش ، کرونا ، وضعیت قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار