افتتاح مدارس علمیه سطح 1 و سطح 2 و سفیران هدایت شهرستان خوی
به گزارش خبرنگار سایت تابناک آذربایجان غربی، مدارس علمیه سطح 1 و سطح 2 و سفیران هدایت شهرستان خوی با حضور حجت الاسلام شکوری امام جمعه و طلاب و اساتید مدارس علمیه خوی افتتاح گردید.
کد خبر: ۸۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 01 September 2015

در این مراسم امام جمعه خوی با بیان حدیثی از پیامبر بزرگوار گفت : پیامبر اکرم (ص) در پاسخ ابوذر غفاری که سوال کرده بود آیا حضور در تشییع جنازه مؤمن با ارزش است یا ساعتی نشستن در مجلس علم، می فرماید:ساعتی نشستن در مجلس علم، نزد خدای تعالی محبوبتر است از حضور در تشییع جنازه هزار شهید و با ارزش تر است از قیام هزار شب که در هر شب هزار رکعت نماز خوانده شود و باز با ارزشتر است از هزار جهاد در کنار رسول خدا(ص) و خواندن کل قرآن.

پیامبر خدا(ص) در ادامه می فرماید:ملازم باشید به حضور در مجلس علم برای اینکه توسط علم است که حلال و حرام خدا شناخته می شود.

وی خطاب به طلاب گفت :علمی که بوسیله او حرام و حلال خدا شناخته می شود همان علم فقه است که شما مشغول فراگیری علوم مقدماتی آن هستید که عبارتند از :علوم صرف، نحو، منطق ، فلسفه ، بلاغت ، رجال ، درایه ، تفسیر و علم اصول.

وی اهداف و رسالت های سنگین حوزه های علمیه در عصر حاضر را شناخت صحیح دین که همان تفقه در دنیاست، ابلاغ کردن صـحـیح دیـن بـه هـمه مسلـمانـان، مبارزه با فساد وآلودگیها و ستمگریها و اجرا کردن احکام و معارف دیـنی بیان کرد و افزود: جاذبه­ های معنوی از قبیل اخلاص ، معنویت و تقوای الهی که مهم‌ترین شرط موفقیت و رشد و بالندگی در حوزه های علمیه می­باشد، اسـتقلال از مراکـز قـدرت در زمیـنه‌های مـدیـریـتی، مـالـی و آمـوزشـی ، رابطه متقابل و صمیمی مردم و حوزه‌های علمیه و اتکای آن‌ها به یکدیگر، حاکمیت طبع بلند، زهد، قناعت، پرهیز از تجمل‌گرایی و اسراف در حوزه‌های علمیه، انعطاف‌پذیری حوزه‌ها در زمینه امکان تحصیل اقشار مخـتلف و تقارن تعلیم و تعلّـم و عـدم مـحدودیت زمـانی بـرای تحـصیل از دیگر امتیازات می باشد.

مسئول مدارس علمیه خوی درادامه به بخشی از تهدیدات حوزه های علمیه و طلاب اشاره نموده و اظهار داشت:نیمه­ کاره گذاشتن تحصیلات ، وارد شدن به بازار کار و استخدام در ارگان ها و نهادها ،حاکمیت تفکر مادی،کم توجهی به عمق فراگیری دانش را از جمله تهدیدات طلاب و حوزه های علمیه برشمرد که باید با وسواس تمام مورد عنایت قرار بگیرد چون رمز موفقیت حوزه های علمیه ادامه دادن روش موفق علما و فقهای گذشته می باشد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام شکوری در پایان با اشاره به تاریخچه حوزه های علمیه کرد وگفت: حوزه های علمیه ریشه در فعالیت مسلمانان در طول 14 قرن دارد که پایه گذاری آن در عصر رسول خدا(ص) و از خانه ارقم بن ارقم شروع می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار