معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: مسوولان فدراسیون والیبال باید به دلیل بروز حادثه ضرب و شتم طی دیدار فینال لیگ برتر از هواداران آذربایجان غربی و شهر ارومیه عذرخواهی کنند؛ گرچه زمینه سازی فدراسیون برای این امر منتفی اعلام شده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 01 September 2015

پنج ماه پیش (بیست و هفتم اسفندماه) با هماهنگی شهردار و باشگاه شهرداری ارومیه بیش از یک هزار هوادار ارومیه ای با 20 دستگاه اتوبوس برای تماشای دیدار فینال تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران راهی پایتخت شده بودند اما مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که این حادثه در تاریخ والیبال ایران بی سابقه بود.

«امیررضا خادم» روز سه شنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی تصریح کرد: این مشکل در قالب ها و چارچوب هایی بررسی و زمینه سازی فدراسیون برای این امر منتفی اعلام شد؛ چرا که بر پایه مستندات ارایه شده هیچ برنامه ریزی برای این برخورد صورت نگرفته و این جریان بدون پیش زمینه قبلی اتفاق افتاده بود.

البته خادم تاکید کرد «بی برنامگی فدراسیون والیبال برای برگزاری چنین بازی مهمی جای بحث دارد؛ هر چند تک بازی بودن فینال لیگ برتر والیبال پیش از این بررسی شده و تمامی تیم ها به توافق جمعی برای برگزاری این مسابقات به طور تک بازی رسیده بودند».

وی ادامه داد: فدراسیون والیبال باید دوباره عملکرد خود را در میزبانی مسابقات بررسی کند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث ناگواری در فضای ورزش کشور نباشیم.
وی افزود: به نظر من یگان ویژه نیروی انتظامی و وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند.

خادم گفت: به طور معمول ممکن است چنین درگیری هایی از سوی تماشاگران رخ دهد و در این میان نیروی انتظامی باید مدارا کند و تحمل خود را افزایش دهد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: طی صحبتی که با رییس فدراسیون والیبال صورت گرفت میزبانی یکی از مسابقات لیگ جهانی والیبال به ارومیه واگذار می شود تا شاید مرهمی بر زخم هواداران ارومیه ای در حادثه ضرب و شتم طی دیدار فینال تهران باشد.

وی ادامه داد: البته این مسائل بیشتر به حوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان مربوط می شود که باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، پس از وقوع این حادثه با تلاش های مسوولان استان و پیگیری های «نادر قاضی پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، موضوع حادثه ضرب و شتم تماشاگران ارومیه ای به صحن علنی مجلس کشیده شد.
قاضی پور در مجلس با استناد به اصول 36 و 39 قانون اساسی در اخطاری اعلام کرد هواداران در 2 نوبت هنگام ورود به سالن و پس از مسابقه کتک خوردند.

مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس مانند «مهدی عیسی زاده» نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ، «علیرضا محجوب» و «حسین طلا» نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات، طی یک ماه این موضوع را بررسی و طی گزارشی مسببان این حادثه را معرفی کنند.

مردم ارومیه پیشینه 50 سال میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی و لیگ برتر ایران را دارند و این شهر پارسال از سوی فدراسیون جهانی والیبال عنوان «شهر عشاق والیبال» را کسب کرد.

هواداران ارومیه ای همچنان در انتظار صدور رای قطعی درباره حوادث رخ داده طی فینال و احقاق حقوق از دست رفته نماینده شهر خود هستند چرا که عقیده دارند نتیجه آن بازی مورد قبول نیست.

منبع:خبرگزاری ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار