در پایگاههای انتقال خون پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و همه تجهیزات کاملا استریل است و اهداکنندگان خون بدون نگران و دغدغه می توانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند ، چراکه با اهدای یک واحد خون سالم جان سه بیمار از مرگ نجات می یابد.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 19 July 2020

به گزارش نابناک مازندران از  روابط عمومی انتقال خون مازندران، مدیرکل انتقال خون مازندران از مردم این استان برای مشارکت در امر خیرخواهانه و نوع‌دوستانه اهداء خون دعوت کرد و گفت : بیماری کووید ۱۹ شمار مراجعه کنندگان را کم کرده است.

 دکتر ذوالفقار تقوی افزود: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی دائمی است، از تمامی افرادی که توانایی اهدای خون را دارند، تقاضا می کنیم تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون سراسر استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در پایگاههای انتقال خون پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و همه تجهیزات کاملا استریل است و اهداکنندگان خون بدون نگران و دغدغه می توانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند ، چراکه با اهدای یک واحد خون سالم جان سه بیمار از مرگ نجات می یابد.

بهبود یافتگان کووید ۱۹ پلاسما اهدا کنند
مدیرکل انتقال خون استان مازندران همچنین از بهبود یافتگان کووید۱۹ درخواست کرد تا پلاسمای خود را اهدا کنند و گفت: پلاسمای بهبود یافتگان ویروس کرونا به دلیل وجود پادتن ضد ویروس برای نجات بیماران مفید است و بر اساس استانداردهای جهانی بهترین زمان برای اهدای پلاسما یک ماه پس از بهبودی است .
تقوی ادامه داد: با توجه به اثربخشی پلاسماهای اهدایی بهبودیافتگان کووید۱۹ در نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به این ویروس، از کسانی که یک ماه از بهبودی شان می گذرد، درخواست می کنیم به بخش اهدای پلاسما در پایگاه انتقال خون بابل مراجعه کنند و در این عمل انساندوستانه شرکت کنند.
مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون حدود ۱۰۰ واحد پلاسمای خون دریافت کردیم، اظهار کرد: با توجه به گسترده شدن شیوع کرونا در استان ، همچنان نیازمند پلاسمای خون بهبودیافتگان هستیم.
کرونا از زمانی که روند انتقال خود را آغاز کرد تا کنون روی تمام اجزای زندگی تأثیر گذاشت ، اما بیشترین فشار تا کنون روی بخش‌های بهداشتی و درمانی وارد شده است. نه تنها کادر درمان، بلکه بخش‌های پشتیبان بهداشت و درمان نیز تحت تاثیرات منفی شیوع این ویروس چینی متحمل فشارهایی شده‌اند. کاهش مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون یکی از پیامدهای شیوع کروناست.

بسیاری از اهداکنندگان خون در ماه‌های اخیر به دلیل ترس از ابتلا به کرونا قید حضور در مراکز درمانی و بهداشتی را زده‌اند که در این بین با وجود ثابت بودن نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در جامعه، کاهش روند اهدای خون می‌توان در صورت استمرار مشکلاتی را ایجاد کند.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار