مسؤول اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از شروع اپیدمی بیماری کرونا ویروس در استان، اورژانس حدود یک‌هزار و ۸۴۰ نفر را با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی منتقل کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 21 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،اکبر آزادی در توضیح امکانات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه، اظهار داشت: اورژانس پیش بیمارستانی استان با دارا بودن ۶۳ پایگاه جاده شهری در سطح استان، ۱۴۴ دستگاه آمبولانس مجهز، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک پایگاه اورژانس هوایی در حال خدمات‌رسانی به هم‌استانی‌ها است.

وی گفت: در طول ۲۴ ساعت حدود ۳ الی ۴ هزار تماس تلفنی داریم که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد این مکالمات، تماس‌های هستند که جزء مورد اورژانسی محسوب نمی‌شوند.

مسؤول اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح مواردی که مردم باید با اورژانس 115 تماس بگیرند، اضافه کرد: افرادی که دچار مشکلات قلبی می‌شوند، افردی که سابقه بیماری قلبی دارند، افرادی که دچار سکته های مغزی می‌شوند، تصادفات، غرق شدگی، سقوط از ارتفاع و انواع مصدومیت‌ها از جمله مواردی هستند که شهروندان می‌توانند با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند.

اوژانس استان در ایام کرونایی، تصریح کرد: تنگی نفس، سرفه خشک و تب به‌عنوان سه علامت شاخص مشکوک به کرونا است که افراد سالمند، مادران باردار، کودکان و بیماران زمینه‌ای و یا افراد مختلف با داشتن مشکلات حاد این‌چنینی با تماس با ۱۱۵ مورد را اطلاع‌رسانی کنند تا همکاران با پوشیدن لباس‌های مخصوص در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر بالین فرد بیمار حاضر و با ارائه خدمات، بیمار را به مراکز درمانی معین منتقل کنند.

کرونا ویروس مثبت مبتلا شده‌اند، گفت: با خارج شدن یک همکار از این چرخه شرایط برای دیگران همکاران سخت‌تر می‌شود وبا مسؤولیت آن‌ها سنگین‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: از شروع اپیدمی بیماری کرونا ویروس در استان اورژانس حدود یک‌هزار و 840 نفر را با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی سطح استان منتقل کرده است.

جان‌باختن ۷ کرمانشاهی به دلیل غرق‌شدگی

این مسؤول اشاره به خدمات سه ماه سال جاری اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داشت و افزود: طی سه ماه سپری شده از سال‌جاری (تا پایان خردادماه) فوریت‌های پزشکی ۱۴ هزار و ۱۵۵ ماموریت جاده‌ای و شهری را انجام داده است.

وی ماموریت‌های جاده‌ای را در دو نوع تصادفی و غیرتصادفی توضیح داد و گفت: ۹۳۷ مورد ماموردیت تصادفی در این مدت انجام شده که آمار نسبت به سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و تمایل کمتر به مسافرت رفتن، کاهش داشته است.

آزادی به یک‌هزار و ۵۳۱ مورد ماموریت جاده‌ای غیرتصادفیشامل ماموریت‌های قلبی، تنفسی و... اشاره و بیان کرد: بیشترین ماموریت‌ها طی سه ماه نخست سال جاری مربوط به بیماری‌های تنفسی و در رده دوم با ۷۱۱ مورد بیماری‌های قلبی بوده است.

به گفته مسؤول اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ماموریت شهری تصادفی یک هزار و ۸۲۳ مورد و غیر تصادفی ۹ هزار و ۸۶۵ مورد بوده است.

وی با شاره وجود یک بالگرد اوژانس هوایی افزود: خدمات در این راستا بیشتر برای افرادی است که امکان انتقال با آمبولانس نیست همانند مادران باردار، تصادفات حاد و ... که حدود ۱۷ مورد ماموریت اورژانس هوایی در این مدت انجام شده است.

آزادی اضافه کرد: با توجه به بحث بیماری کرونا و تعطیلی استخرها خیلی از جوان‌ها تمایل دارند که به رودخانه‌ها برای شنا مراجعه کنند که تا امروز ۱۱ مورد غرق شدگی داشت‌ایم که هفت مورد از این تعداد فوت شده‌اند.

وی در خصوص مسمومیت با گاز منواکسید کربن نیز، گفت: بیشترین آمار در این راستا مربوط به ۶ ماهه دوم سال است، ولی امسال حدود ۴۱ مورد مسمویت با گاز منواکسید کربن طی سه ماهه اول سال داشتیم.

آزادی اظهار داشت: بهترین ناجی برای بیمار کسی دانست که به عنوان اولین نفر بر بالین وی حاضر می‌شود، لذا ضرئرت دارد که مردم کمک‌های اولیه را یاد بگیرند تا زمان طلایی برای نجات بیمار از دست نرود.

وی در پایان از شهروندان خواست، با توجه به شرایط حال حاضر و وجود بیماری کرونا ویروس همچنان پروتکل‌های بهداشتی را در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده صحیح از ماسک مدنظر داشته تا با کنترل چرخه بیماری هم به خود و هم پرسنل درمانی کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار