کارشناس سلامت مادران، باروری سالم و جمعیت مرکز بهداشت قم گفت: زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری سطح ایمنی پایین‌تری نسبت به سایر افراد دارند و لذا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت بهداشت فردی در مادران باردار چند برابر بیشتر از سایر افراد اهمیت دارد.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 02 August 2020

به گزارش تابناک قم، فرشید مقدم با تاکید بر عدم حضور زنان باردار درتجمعات، افزود: مادران باردار مبتلا به کرونا درصورتی‌که در بیمارستان بستری شوند، ۵۰ درصد بیشتر از سایرین نیاز به بستری در بخش مراقبت ویژه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، توجه و هوشیاری مادر و اطرافیان برای رعایت نکات پیشگیری از ابتلا به کرونا و مراجعه به‌موقع در صورت بروز علایم اهمیت دارد.

مقدم بیان کرد: توصیه مهم به مادران بارداری که خودشان و یا اطرافیانشان کاملا سالم هستند و مشکلی وجود ندارد، این است که برای مراقبت‌های بارداری قبل از مراجعه، به‌صورت تلفنی نوبت بگیرند و در هنگام مراجعه استفاده از ماسک و همراه داشتن ملحفه اختصاصی یا یک‌بار مصرف و مواد ضدعفونی دست را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: زنان باردار باید سعی کنند در سالن انتظار فاصله ۱.۵ متر را از دیگران حفظ کنند و در هنگام استفاده از آسانسور با استفاده از یک دستمال‌کاغذی دکمه آسانسور را انتخاب کنند.

به گفته وی، اگر فرد دیگری در آسانسور هست روبروی دیوار آسانسور و پشت به هم بایستند؛ این نکات باید در مراجعه به مراکز سونوگرافی یا آزمایشگاه هم رعایت شود.

کارشناس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که مادر باردار باید به‌صورت تلفنی با ماما یا مراقب سلامت خود مرتبا در ارتباط باشد، افزود: امروزه تمام پایگاه‌های سلامت قم گروه مجازی برای مادران تشکیل داده‌اند و مادران می‌توانند در این گروه‌ها نگرانی‌ها و سوالات خود را با ماما در میان بگذارند یا به‌طور شخصی تصویر سونوگرافی و آزمایش را برای ماما بفرستند تا راهنمایی بگیرند.

در سطح شهر قم، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸۹ پایگاه بهداشتی فعال است که به مردم خدمات اولیه سلامت ارائه می‌دهند.

به گفته وی، کارشناسان مامایی متبحر در سامانه ۴۰۳۰(کد ۹) پاسخگوی سوالات مادران در ۲۴ ساعت شبانه‌روز هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار