مطلب مذکور مقدمه ای برای ورود به این معضل در آموزش و پرورش دهلران بود. موضوعی که متاسفانه در روزهای گذشته با توجه به نزدیک شدن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و قبل تر از آن، معارفه مدیرکل محترم جدید و احتمال تغییر مدیر این اداره راه را برای تلاش هرچه بیشتر و در واقع جلب نظر ذی نفوذان در اداره کل برای ابقا در این پست را هموار نموده است
کد خبر: ۸۹۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 05 September 2020

درد دل های  یک معلم دهلرانی :

تابناک ایلام::آموزش و پرورش اسیر سیاسی بازی شده است و سیاست زدگی بر پیکره ی این نهاد گسترده در حال جولان است و حاصل آن به قهقرا رفتن آموزش و پرورش ، نگاه ابزاری به آن صرفا به عنوان پایگاه رای آوری سیاسیون و در اولویت نبودن آن است.

این اشکال کم و بیش در همه‌ی سال‌های گذشته وجود داشته و به یکی از معضلات این وزارت‌خانه از بالا تا سطوح پایین تر آن در مناطق و شهرستان‌ها مبدل گشته است و همواره یکی از مهمترین تقاضاهای فرهنگیان از وزرا و مدیران‌کل و حتی مدیران، خارج نمودن آموزش و پرورش از این مسیر و قرار دادن آن در ریل اصلی است. 

مطلب مذکور مقدمه ای برای ورود به این معضل در آموزش و پرورش دهلران بود. موضوعی که متاسفانه در روزهای گذشته با توجه به نزدیک شدن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و قبل تر از آن، معارفه مدیرکل محترم جدید و احتمال تغییر مدیر این اداره راه را برای تلاش هرچه بیشتر و در واقع جلب نظر ذی نفوذان در اداره کل برای ابقا در این پست را هموار نموده است که نتیجه آن مدیریت منابع انسانی توسط بعضی از معاونین و کارشناسان اداره کل و بدتر از آن کاندیدای مورد توجه شخص مدیر و عوامل اجرائی این کاندید در منطقه میباشند.
 
از دیگر عجایب اینکه حتی معاونین آموزشی و توسعه‌و پشتیبانی که خود مسئول انتخاب و انتصاب معاونین آموزشی و اجرایی مدارس هستند عملا هیچ نقشی در این انتخاب ندارند و گزینه های انتخابی مدیران مدارس برای معاونت هم مورد قبول ریاست قرار نمیگیرد و گزینه های تحمیلی که اکثرا فاقد مهارت کافی جهت داشتن این پست میباشند به دستور ریاست ابلاغ دریافت میکنند.
 
رویه ای که در مدارس روستایی با توجه به عدم اجرای آزمون انتخاب و انتصاب مدیران بیشتر و پررنگ تر به چشم میخورد. کاری که موجب غافل شدن از ظرفیت بی نظیر معلمان مبتکر و خلاق شده و این همه با قیمت تضعیف آموزش و پرورش و از دست رفتن استقلال آن و بی اعتمادی معلمان نسبت به مدیران منجر شده است و البته بعید است با توجه به سرنوشت وزیر و مدیرکل پیشین که بدین شیوه به سرانجام نرساندند نتیجه‌ی دلخواه به دست بیاید ولی به نظر میرسد ریاست محترم از تمامی برگه ها برای گرفتن امتیاز از ذی نفوذان کمک میگیرند و کسی را در این امر به مشارکت نمی‌پذیرند و دیکتاتوری مطلق لااقل در امر انتصابات را برپا نموده‌اند!!!
 
نکته آنجاست که چرا کارشناسان محترم ارزیابی عملکرد و حراست که بعنوان ناظر در تمامی جلسات باید حضورداشته باشند بدین ظلم عریان هیچگونه اعتراضی نداشته اند؟؟!! کاری که موجب غافل شدن از ظرفیت بی نظیر معلمان مبتکر و خلاق شده و روحیه کار و تلاش را نه تنها در نیروهای آموزشی بلکه در نیروهای اداری هم بسیار کمرنگ نموده است
 
.حال بنده به عنوان یک فرهنگی و همکار از مدیرکل محترم و کوشا جناب آقای دکتر زینی وند به عنوان مرجع بالادست در رابطه با احقاق حق و توقف این رویه‌ی ناشایست که موجب دلسردی و سلب اطمینان مجموعه همکاران شما نسبت به این اداره گشته خواهش عاجزانه دارم که در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را به عمل آورده و نتیجه‌ی عمل را به عموم همکاران اطلاع دهید.
 امید که در دولت او کس نا امید مباد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار