رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه دامداران خراسان شمالی گفت:تعرفه بالای واردات جو که به‌ منظور حمایت از کشاورزان اعمال شد هم‌ اکنون،سبب فعالیت دلالان و افزایش قیمت نهاده‌ های دامی در این استان شده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 06 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسینعلی حصاری اظهار داشت:افزایش تعرفه واردات جو بدون در نظر گرفتن فصل تولید در داخل،اعمال شد و اکنون سبب افزایش 150 تا 170 تومانی این محصول شده است.

وی تصریح کرد:شماری از افراد که باقیمت ارزن جو در انبارهای خود دپو کرده بودند،اکنون این محصول را باقیمت بالا به دامداران عرضه می‌کنند.

حصاری بابیان اینکه افزایش قیمت جو سبب افزایش قیمت سایر نهادهای موردنیاز دامداران شده است گفت:هم‌ اکنون قیمت نهاده‌های دامی رو به افزایش است و این امر سبب افزایش هزینه تمام‌شده تولیدشده و صرفه اقتصادی فعالیت دامداران را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت:قرار بود به دستور وزیر جهاد کشاورزی، تعرفه واردات جو برداشته شود اما این دستور هنوز عملی نشده و سبب افزایش هزینه‌ های شده است.

رئیس هیئت‌ مدیره اتحادیه دامداران خراسان شمالی گفت:انتظار می‌رفت تعرفه‌های واردات جو در فصل تولید این محصول یعنی درزمانی از فصل بهار باشد اما کماکان این تعرفه‌ها برقرار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار