نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهریار نه تنها از مفاخر آذربایجان بلکه از مفاخر شیعه و جهان اسلام بشمار می رود.
کد خبر: ۹۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 06 September 2015
به گزارش تابناک تبریز ، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری کنگره یبین المللی استاد شهریار اظهار داشت: شهریار نه تنها از مفاخر آذربایجان بلکه از مفاخر شیعه و جهان اسلام است و اشعار وی نه تنها در آذربایجان بلکه در ایران و کلیه کشورهایی که با زبان آذری آشنا هستند، جایگاه ویژه ای دارد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: شخصیت استاد شهریار را می توان در دو بعد خلاصه کرد، یکی اوایل شروع به کار که وارد عرصه شعر و شاعری شد و بعد دیگر اواخر عمر استاد است که در این برهه از زندگی بیشتر در مورد انقلاب و امام و بسیج شعر گفته اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مورد ابتلا جامعه، مسایل دینی و مذهبی است که بیش از پیش از جانب غرب مورد هجوم قرار گرفته و با جنگ نرم در صدد ضربه زدن به ارزش های دینی و مذهبی است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در این خصوص این است که در مراسم و تجلیل های که از بزرگان و مفاخر برگزار می شود، بیشتر به بعد دینی و مذهبی و ابعاد آموزنده زندگی این چهره ها بپردازیم که این نگاه بطور حتم به نفع نظام و جامعه است.

آیت الله شبستری در ادامه گفت: در کنگره شهریار نیز باید به بعد مذهبی و انقلابی که در آثار شهریار دیده می شود، توجه بیشتری صورت گیرد و با انتشار کتاب و جزوه های که بعد مذهبی و انقلابی دارند، اهمیت ویژه این موضوع نمایان شود چرا که شهریار اشعار حکمت آمیزی هم به زبان ترکی و هم به زبان فارسی دارد. که می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجموعه حیدر بابا از آثار فاخر شهریار محسوب می شود، اظهار داشت: امیدواریم که کنگره ای فاخر متناسب با نام و جایگاه شهر اولین ها برگزار شود و امیدواریم اهمیت دادن به ارزش های واقعی شعر شهریار، در حفظ انقلاب و نشر آثار این شاعر فقید ر در شرایط فعلی کشور مفید و موثر واقع شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار