مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شاخص بهره‌مندی حوزه آب شرب روستایی استان حدود ۸۱ درصد است.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 07 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی‌رضا کاکاوند امروز در جمع اصحاب رسانه، شرکت آب و فاضلاب استان را یک شرکت خدماتی توصیف کرد که در دو زمینه تامین آب سالم و بهداشتی و همچنین ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری، خطوط انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب خدمات‌رسانی می‌کند.

وی به وجود ۲ هزار و ۸۸۷ روستا در استان اشاره و بیان کرد: حدود ۳۴۰ روستا از این تعداد خالی از سکنه و یک‌هزار و ۸۸۸ روستا در قالب ۱۴۱ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت هستند، یعنی آبرسانی به آن‌ها انجام شده و کنتور آب دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای به مشکلات روستاهای غیرپوشش داشت و گفت: عمده مشکلات ما از ناحیه این روستاها است که البته از نظر قانونی هم متولی آن‌ها ما نیستیم، ولی با این حال معمولا در بحث کیفیت آب با در اختیار قرار دادن کلر برای گندزدایی، کمک می‌کنیم ولی همچنان مشکلات و نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی شاخص بهره‌مندی در حوزه آب شرب روستایی استان که برای روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار جمعیت اعمال می‌شود را حدود ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: این میانگین در کشور ۷۶ درصد است.

کاکاوند در خصوص مشکلات فاضلاب روستایی، گفت: به دلیل اینکه فاضلاب روستای ردیف اعتباری ندارد در حوزه فاضلاب روستایی چندان کاری نشده، البته ما هنوز در بحث جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمانشاه هم مشکل داریم و عمده فاضلاب آن به آبشوران و قره‌سو می‌رود.

وی گفت: در مجموع ۱۶ هزار کیلومتر طول شبکه و خطوط شهری و روستایی استان است که ۹ هزار کیلومتر آن در بخش روستایی است.

کاکاوند ادامه داد: ۴۰ درصد از شبکه و خطوط شهری و روستایی استان فرسوده است که یا عمر مفید آن‌ها از بین رفته و یا سایز لوله دیگر جوابگو توسعه و جمعیت نیست که باید تعویض شود.

وی آبرسانی به ۱۰۰ روستای استان را در قالب برنامه‌های سال ۹۹ اعلام کرد و افزود: طی چند هفته گذشته آبرسانی به ۵۹ روستا توسط وزیر نیرو از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد که تا پایان سال مابقی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار