سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای دیلم:
سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای دیلم گفت: برای بهره‌مندی روستائیان از ظرفیت‌‎های شغلی و کسب وکار آموزش‌های روستایی در شهرستان دیلم توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 07 September 2015
حسین مرتضوی بعدازظهر امروز در بررسی روند طرح‌های آموزشی و مهارتی در دیلم با بیان اینکه مراکز سیار آموزش روستایی در دیلم راه‌اندازی شده است اظهار داشت: مناطق روستایی شهرستان دیلم دارای ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی و اقتصادی است که بر اساس این ظرفیت‌ها روستائیان مهارت افزایی می‌شوند.

وی با اشاره به نقش مهم مهارت افزایی در ایجاداشتغال پایدار و مولد تصریح کرد: مهارت آموزی نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی روستاهای شهرستان ایفا می‌کند چرا که تعداد زیادی از فعالیت‌های کشاورزی در اکثر مناطق روستایی به شکل کاملاً سنتی  و غیرفنی انجام می‌شود که باید به گسترش آموزش مهارتی آنان پرداخت.

سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای دیلم هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه روستایی را ارتقاء مهارت روستائیان و افزایش اشتغال در روستاها دانست.

مرتضوی افزود: افزایش بهره‌وری تولید مواد فرآوری شده کشاورزی، توزیع مناسب آموزش در مناطق روستایی ، تشویق روستائیان به راه‌اندازی صنایع روستایی و توسعه مشاغل خانگی  و کسب وکارهای کوچک و رونق در روستاها از اهداف آموزش‌های روستایی است.

وی، خواستار همکاری مشترک برای توسعه آموزش‌های روستایی شد و گفت: برای بهره‌مندی روستائیان از ظرفیت‌‎های شغلی و کسب وکار آموزش‌های روستایی در شهرستان دیلم توسعه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم نیز  با بیان اینکه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ضامن ایجاد اشتغال پایداراست از همکاری با مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای دیلم در راستای توانمندسازی روستائیان استقبال کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار