افزایش شانس پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات باعث ریزش شدید دلار مقابل سایر رقبا شد. بایدن با پیروزی در ایالت هایی نظیر نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن، ایلینوی و نیوجرسی اکنون ۲۶۴ رای الکترال را کسب کرده و تنها شش رای دیگر برای راهیابی به کاخ سفید نیاز دارد. از طرف دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی با پیروزی در ایالت هایی نظیر فلوریدا، تگزاس، اوهایو، میسوری و تنسی ۲۱۴ رای الکترال را کسب کرده و تنها در صورت پیروزی در تمام ایالت های باقی مانده می تواند برای دور دوم نیز رییس جمهور باقی بماند.
کد خبر: ۹۱۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 06 November 2020
به گزارش تابناک فارس: اکنون نتایج پنج ایالت: پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا، آلاسکا اعلام نشده است با این حال به احتمال بسیار زیاد تیم انتخاباتی ترامپ تقاضای بازشماری آرا در سه ایالت: میشیگان، آریزونا و ویسکانسین را که بایدن در آن ها پیشتاز است مطرح خواهد کرد. در بین پنج ایالت فوق به جز نوادا، ترامپ در چهار ایالت دیگر پیش است اما فاصله بایدن با وی به ویژه در جورجیا و پنسیلوانیا به سرعت در حال کم شدن است. هم چنین برخی از رسانه ها نظیر نیویورک تایمز هنوز آریزونا را جزو ایالت های فتح شده توسط بایدن قلمداد نکرده اند با این حال در بیشتر رسانه ها از جمله فاکس نیوز و بلومبرگ این ایالت به رنگ آبی در آمده است.
 
علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای سنا و انتخابات کنگره نیز برگزار و نتایج آن ها در حال اعلام شدن است که انتظار می رود تغییری در وضعیت گذشته ایجاد نشود و اکثریت در سنا کماکان در اختیار جمهوری خواهان و در کنگره در اختیار دموکرات ها باشد.  
 
هرچند که آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهند اقتصاد اروپا در حال بازگشت به روزهای خوب قبل از آغاز کرونا است اما افزایش شدید مبتلایان و قربانیان به این ویروس مرگبار در قاره سبز بار دیگر باعث افزایش نگرانی ها از تکرار عملکرد کابوس وار تابستان شده است. هم اکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس قرنطینه های سراسری اعلام کرده اند و احتمالا در صورت تداوم شرایط فعلی شاهد اعمال محدودیت هایی بر فعالیت کسب و کارها نیز خواهیم بود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار