فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مهار موج سوم کرونا با توجه به وضعیت پرخطر و قرمز این شهرستان در حال اجرا است و از مردم درخواست می‌کنیم در خانه‌های خود بمانند و از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۱۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 07 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،محبت جمالی نیا  افزود: مردم سرپل ذهاب بحران های مختلفی را با سربلندی پشت سر گذاشته و در مقابله با کرونا نیز اهالی این شهرستان نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشته اند که قابل قدردانی است.

وی اظهار داشت: تعطیلی ۱۴ روزه شهرستان برای حفظ سلامتی مردم اجرایی شده به طور قطع در کنترل بیماری کرونا تاثیر دارد.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب با اشاره به عملکرد ادارات مختلف در تقابل با شیوع بیماری کرونا گفت: مرکز بهداشت و درمان به عنوان پرچمداران حوزه بهداشت و سلامت جامعه که خود آن ها نیز درگیر بیماری بودند پای کار بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند که قابل قدردانی است.

جمالی نیا ادامه داد: در حوزه همه گیر شدن بیماری کرونا در سرپل ذهاب تمهیدات مناسبی با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس اندیشیده شده که از پنجم آبان ماه تعطیلی شهرستان در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: ادارات شهرستان به جزء ادارات خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات، شهرداری و شبکه بهداشت تعطیل شده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی نیز به جزء اصنافی که حوزه تغذیه و خدمات مردم را پشتیبانی می کنند، تعطیل شده است.
جمالی نیا افزود: اکیپ بازرسی از ادارات مختلف تشکیل شده و به صورت روزانه و مستمر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف فعال و تعطیلی بازار را مورد ارزیابی قرار می دهند.

او تصریح کرد: دستگاه اکسیژن ساز ۲۳۰ لیتری با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال برای خدمات رسانی به بیماران بستری کرونایی در بیمارستان شهرستان راه اندازی شده است.

جمالی نیا گفت: برنامه های متعددی به صورت خودرویی برای آگاه سازی مردم با به صدادرآوردن آژیر خطر و اطلاع رسانی از طریق بلندگو و اخطارهای چهره به چهره، نصب بنر و چاپ و نصب بیش از ۲ هزار پوستر تبلیغاتیاز اقدام های مقابله ای با کرونا در سرپل ذهاب است.

او ادامه داد: مراکز تجمعی که کنترل بیماری را سخت می کرد همچون بازار میوه فروشان، بازار پوشاک خیابان ساحلی، پاساژهای تجاری، بوستان ها و آرامستان های شهرستان باهمت شهرداری و بخشداری های مرکزی و قلعه شاهین تعطیل و ورودی آن ها مسدود شده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۹۲ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۸ هزار و ۸۵۲ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان کرمانشاه بستری و ۱۶ هزار و ۷۱۹ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار