رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار امسال به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 19 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،«محسن محمدی» افزود: ۱۰ هکتار عملیات بانکت بندی به طول ۹ کیلومتر در حوزه آبخیز زالیان شازند امسال آغاز و عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است.
وی ادامه داد: سه هزار چاله کنی برای کشت درختان سازگار با منطقه شامل انگور، آلو، گیلاس، هلو، بادام و گردو توسط کشاورزان منطقه در این حوزه آبخیز حفر شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری نیز برای انتقال آب از سد خاکی این منطقه و آبیاری درختان انجام شده‌ است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند اجرای طرح آبخیزداری در حوزه آبخیز زالیان ۲ را با همکاری بهره برداران محلی و مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد و گفت: زیر ساخت‌های آبخیزداری در این منطقه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام و کشت درختان و بهره برداری از آنها توسط کشاورزان انجام می شود.
محمدی یادآورشد: اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان شازند در قالب طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و تحقق رونق تولید و با هدف کاهش فرسایش خاک، جلوگیری از ایجاد رواناب و تقویت سفره‌های زیر زمینی در حال انجام است.
وی مساحت حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند را ۹ هزار و ۱۷۸ هکتار برشمرد و گفت: اقدامات آبخیزداری در این حوزه از سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال با احداث بند خاکی تراکمی با حجم ۲۵ هزار متر مکعب و عملیات سنگ و ملات به مساحت ۱۲۰ متر مکعب آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: ایجاد بند خاکی تراکمی به مساحت ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و ۱۴ هکتار عملیات بیولوژیک شامل بانکت بندی از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در حوزه آبخیز زالیان این شهرستان بود که سال گذشته اجرایی شد.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار