مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای قم گفت: با بهینه‌سازی سامانه‌های گندزدایی آب روستاهای این استان، اطمینان از سلامت و بهداشت آب این مناطق افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، رضا انصاری طادی با اشاره به وجود ۷۴ سامانه گندزدایی آب در روستاهای استان تاکید کرد: وظیفه اصلی این سامانه‌ها، کلرزنی و تأمین آب بهداشتی روستاهاست.

وی در ادامه از بهینه‌سازی سامانه‌های گندزدایی آب روستایی در راستای اطمینان از سلامت و بهداشت هر چه بیشتر آب، صرفه‌جویی ۵۰ میلیون ریالی در ماه و بهره‌برداری آسان خبر داد و بیان داشت: سامانه‌های گندزدایی روستاهای قم شامل کلرزنی، پرکلرین و الکترولیز نمک طعام می‌شود که در مرحله نخست ۳۰ سامانه کلرزنی با آب‌ژاول، جایگزین پرکلرین شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای قم،همچنین بااشاره به جایگزینی ۲۹ سامانه کلرزنی گازی با سامانه‌های آب‌ژاول گفت: این اقدام نیز به منظور حذف خطرگاز کلر، جلوگیری از سرقت سیلندرهای گازکلر، ایمنی و حفاظت فردی و کاهش تبعات امنیتی و اجتماعی به انجام رسید.

وی با بیان اینکه درحال حاضر با توجه به اهمیت مکانی، سامانه‌های واقع درمجتمع شهید علیمحمدی و مجتمع قنوات بهینه‌سازی و به سامانه‌های آب‌ژاول تبدیل شده است،خاطرنشان کرد: جایگزینی تمام سامانه‌های کلرزنی در دستور کار قرار دارد که در تمام این اقدامات از محصولات تولید داخل استفاده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار