معاون آموزش و ترویج سازمان تات:
معاون آموزش و ترویج سازمان تات گفت: در کشور در بخش دانش کشاورزی هزینه زیادی صورت گرفته ولی خروجی نداشته است.
کد خبر: ۹۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 12 September 2015
کاظم خاوازی در حاشیه بازدید از مرکز جهاد کشاورزی دهستان الماجق شهرستان قوچان با بیان اینکه یکی از کارهایی که باید انجام شود به‌روزرسانی نیروهای جدید لاستخدام است، افزود: باید برنامه آموزشی مناسبی برای نیروهای جدیدالاستخدام برگزار شود و این برنامه به گونه‌ای است که ماموریتی سه ماهه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در طی این دوره به صورت اصولی با تمامی موارد آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در نظام نوین ترویجی ابلاغ شده دستورالعمل‌های جدیدی ایجاد شده است، تصریح کرد: یکی از این دستورالعمل ساماندهی مراکز خدمات است.

خاوازی با تاکید بر این نکته که آخرین حلقه اتصال با کشاورزان بخش خدمات است و تمام بار وزارتخانه بر دوش مراکز خدماتی شهرستان‌هاست، ادامه داد:باید منابعی تامین شود تا این مراکز تجهیز گردد.

وی بیان کرد:بخشی از این منابع را وزارتخانه جهاد کشاورزی از طریق معاونت توسعه منابع انسانی تقبل کرده و بخشی از طریق اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی برای تجهیز مراکز محقق می‌گردد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و آموزش ترویج کشاورزی (تات) با اشاره به اینکه در مراکز خدمات‌دهی باید آثار علمی و پژوهشی مشاهده شود، افزود: از این نظر هیچ‌گونه محدودیت مالی وجود ندارد و هرچه این تحقیقات به زمینه ملی نزدیک‌تر باشد، حمایت ما نیز بیش‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما در بخش مدیریت دانش هزینه زیادی صورت گرفته ولی خروجی نداشته است، افزود: دو هزار نفر عضو هیات علمی در سازمان مشغول به کار هستند و در مجموعه دانشکده‌های کشاورزی هم 6500 نفر عضو هیات علمی وجود دارد ولی شاهد این هستیم که فاصله عظیمی بین آنچه کشاورز انجام می‌دهد با دانشی که در اختیار داریم وجود دارد.

خاوازی با تاکید بر اینکه ارتباط با مراکز تحقیقاتی باید بهبود یابد، افزود: در این زمینه آیین‌نامه‌هایی در حال تحلیل هست و در این زمینه باید محققان را به شکل مروجان شیوه صحیح کشاورزی درآوریم تا مطالب ساده و کاربردی نوشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار