معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: طراحان پوشاک به تجلی و گسترش مد ایرانی و مازندرانی بپردازند.
کد خبر: ۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 13 September 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس  از بابلسر، علیرضا یونسی صبح امروز در نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه چوقای تبرستان در هتل بانک کشاورزی بابلسر با بیان اینکه این جشنواره بیانگر فرهنگ غنی مردم کشور عزیز ایران است، اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند نقش مهمی در حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی ایفا کند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا عظمت و غنای فرهنگ ایران را ندارد، خداپرستی و حجاب در بین زنان و مردان را از دیگر ویژگی مردم ایران قدیم دانست و افزود: تاریخ ایران نشان می‌دهد کشور سرشار از عالمان، فرزانگان و فرهیختگانی بود که همواره می‌درخشیدند و از عظمت بالایی برخوردار بودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه  فرهنگ نقش مهمی در توسعه کشورها دارد، اضافه کرد: لباس نقش مهمی در توسعه فرهنگ جامعه دارد.

یونسی با اشاره به اینکه لباس به جسم انسان جلوه و شکوه خاصی می‌دهد، گفت: انسان‌ها در زمان‌های بسیار دور نیز از لباس استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه در مازندران افراد زیادی در بخش صنعت پوشاک در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: از طراحان و اندیشمندان می‌خواهم به انواع مدها بپردازند و مد ایرانی و مازندرانی را گسترش و تجلی دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه چوقای تبرستان تصریح کرد: مازندران با برپایی این نمایشگاه قصد ورود و ترسیم نقشه راه برای افزایش فرهنگ هنر و هنرنمایی هنرمندان در عرصه ملی و بین‌المللی را دارد.

یونسی با اشاره به راه‌اندازی مجدد خانه سینما خاطرنشان کرد: دولت از هر امر پسندیده و فاخری که زیبایی را در جلوه‌های مختلف ترویج دهد، حمایت می‌کند تا شادابی و نشاط را به جامعه برگرداند.

وی خطاب به هنرمندان تأکید کرد: طراحان به ترویج مد اسلامی در کنار مد فرهنگی به گونه‌ای که مورد پسند نسل جدید جامعه قرار گیرد، بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار