کد خبر: ۹۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 14 September 2015
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: برجام باید توسط نمایندگان مجلس تصویب و قانونی شود زیرا می‌خواهیم از دانش هسته‌ای در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و علم استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جمع اعضای ستاد گرامیداشت سی‌وپنجمین سالروز هفته دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام جوادالائمه (ع) اظهار کرد: انسان مومن در زندگی خود به سه چیز نیاز دارد، ابتدا اینکه تنها به خود متکی نباشد بلکه باید به توفیق الهی تکیه کند.

وی افزود: دوم اینکه مردم نباید همیشه در این فکر باشند که سخنران برای آنها موعظه کند و باید واعظ را در درون خود داشته باشد و سوم اینکه کسی که انسان را نصیحت می‌کند فرد باید بپذیرد حتی اگر از طرف دشمن باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند که موجب ناامیدی دشمنان می‌شود، تصریح کرد: امام جوادالائمه (ع) فرمود انسان نیاز به توفیق الهی دارد بنابراین نباید به زرنگی، علم، مهارت، آگاهی و اطلاع خود متکی باشیم بلکه برای هر کاری انسان باید به خدا تکیه کند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تمام کشورهای استکباری دست به دست یکدیگر دادند و به صدام کمک کردند تا کار ایران را یکسره کنند اما خداوند کمک کرد و رزمندگان با افزایش دانش و ابزار جنگی و روحیه انقلابی بر استکبار پیروز شدند.

قربانی با اشاره به حضور پیر و جوان و نوجوان و زن و مرد در جبهه‌های دوران دفاع مقدس افزود: کودک سه ساله ما شعار مرگ بر آمریکا سر داد و پیرمرد 90 ساله در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و زنان نیز صحنه‌های بزرگی را در دفاع مقدس به وجود آوردند و از عنایت خداوند روحیه ملت ما خدایی شد.

وی تقدیم 240 هزار شهید در دوران دفاع مقدس را نشانه ایثار ملت ایران دانست و گفت: روحیه انقلابی ملت ایران موجب شد تا از انقلاب اسلامی دست نکشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جنگ تحمیلی علیه ایران را توفیق خواند و افزود: اگر جنگ پدید نمی‌آمد امروز ایران این همه پیروزی علمی را کسب نمی‌کرد و جزو 16 کشور علمی دنیا نمی‌شد.

وی خودکفایی ایران در ساخت انواع تجهیزات جنگی را از برکات دوران دفاع مقدس دانست و یادآور شد: جنگ برای ایران اسلامی سبب پیروزی بود.

قربانی جانفشانی شهدایی مانند شیرودی، بابای، صیادشیرازی، چمران و... را موجب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی عنوان کرد و یادآور شد: با جانفشانی این عزیزان و دیگر شهدا نیز نظیر شهدای روحانی پیروز شدیم و امروز برخی‌ها انسانیت را درک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ملتی را ساخته که کشورهای 1+5 ناگزیر شدند در مقابل ما بنشینند و به حرف‌های ما گوش دهند، افزود: اگر چه برد 100 درصد در مذاکرات نداشتیم اما آنها مجبور شدند به حرف‌های ما گوش دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده را افرادی شجاع و امین و مومن خواندند بنابراین نباید اینهمه آنها را تضعیف کرد.

وی درباره رسیدگی برجام در مجلس گفت: برجام باید به مجلس برود و قانونی شود زیرا می‌خواهیم از دانش هسته‌ای در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و علم استفاده کنیم.

قربانی افزود: لاریجانی اظهار کرد که ممکن است شرط و شروطی گذاشته شود، برخی‌ها می‌خواهند دل مردم را خالی کنند و کاری نکنیم که مردم ناامید شوند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال روحیه انقلابی هستیم، متذکر شد: نباید دل مردم را خالی و دولت را تضعیف کنیم، دولت در خدمت رهبری است و نباید بین دولت و ملت اختلاف ایجاد شود.

امام جمعه رشت یادآور شد: مردم ایران به دلیل رشد فکری و فرهنگی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و نشان دادند از انقلاب حمایت کرده و از رهبری اطاعات می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار