تابناک- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پلمپ ۱۲ مکان عمومی و بازرسی از هزار و ۴۹ مرکز و اماکن تحت پوشش در هفته اول نوروز خبر داد. 
کد خبر: ۹۵۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 28 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، حسن فخرایی در خصوص فعالیت‌های واحد بهداشت محیط در ایام نوروز گفت: به منظور حفظ و سلامت شهروندان، واحد بهداشت محیط به کلیه امکانات به همراه نیروهای بسیجی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه سلامت نوروزی را در تمامی مناطق شهری و روستایی شهرستان اجرا کرد.

وی افزود: در این طرح که از بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۹ آغاز گردیده است کارشناسان بهداشت محیط به صورت روزانه در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس بازدید کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی با حضور ۲۴ اکیپ یک‌نفره کارشناس بهداشت محیط در روزهای اداری و تعداد ۶ اکیپ در روزهای تعطیل از هزار و ۴۹ مکان تهیه و توزیع مواد غذایی، جایگاه‌های سوخت، پایانه‌های مسافربری، هتل‌ها بازرسی بهداشتی به‌عمل‌آمده و بیش از ۹۵ اخطار بهداشتی صادر و ۳۲ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۲ واحد پلمپ شدند.

مهندس فخرایی عنوان داشت: تعداد ۹۷ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل در بازرسی‌ها صورت گرفت که منجر به انجام ۲۷ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی مشکوک و ارسال به آزمایشگاه شد و علاوه بر این تعداد ۸۰ نمونه آب جهت انجام آزمایش‌های میکروبیولوژی و ۲۵۶ موردسنجش کلر باقیمانده آب انجام گرفت، همچنین به بیش از ۵۴ مورد از شکایات مردمی نیز در این مدت رسیدگی شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، در طی بازرسی‌ها کلیه پروتکل‌های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

 وی تأکید داشت: یکی از راه‌های کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و از طرفی حفظ سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی توسط بازرسین بهداشت محیط متناسب با نوع صنف اعمال شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق سامانه شکایات مردمی در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح نمایند.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار