مدیرکل دفتر نظارت بر مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور:
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه کد رهگیری مرغ گرم از مرزعه تا سفره در استان بوشهر گوشت مرغ از تولید تا مصرف کنترل و تضمین بهداشتی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 15 September 2015
تابناک بوشهر:  عباس عباسی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به اینکه شعار جهانی امسال سلامت و ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است اظهار داشت: برای تحقق این مهم کشورهای مختلف باید تدابیر لازم در کنترل بهداشتی تولید مواد غذایی به ویژه مواد غذایی دامی رصد و اجرا کنند.

وی، با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور تدابیر ویژه‌ای امسال و در برنامه ششم توسعه اندیشیده است تصریح کرد: سازمان دامپزشکی در تامین فرآورده‎های دامی بهداشتی و با کیفیت به‌ویژه خوراک دامی طرح‌های مختلفی اجرا کرده است.

عباسی، با اشاره به اجرای طرح از مزرعه تا سفره گفت: سازمان دامپزشکی یکی از طرح‌هایی که اجرا می‌کند کنترل و رصد مرغ گرم از تولید تا مصرف است که بر این اساس یک سامانه الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با استقرار این سامانه از زمان بارگیری گواهی بهداشت صادر می‌شود و این گواهی دارای  کد رهگیری است که تمام مشخصات تولید، بسته‌بندی، محل کشتارگاه و مرغ‌داری در آن درج شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپژشکی کشور با بیان اینکه اکنون در 19 استان کشور سامانه کد رهگیری مرغ گرم از مرزعه تا سفره راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه کد رهگیری مرغ گرم از مرزعه تا سفره گوشت مرغ از تولید تا مصرف کنترل و تضمین بهداشتی می‌شود.

عباسی، با بیان اینکه 60 درصد استان‌ها و 52 درصد کشتارگاه‌ها به سامانه کد رهگیری مرغ گرم از مرزعه تا سفره مجهز شده است تصریح کرد: 247 کشتارگاه طیور در کشور فعال است که این کشتارگاه‌ها دارای ظرفیت 580 هزار قطعه در ساعت هستند.

وی با بیان اینکه 65 واحد کشتارگاه طیور در استان‌های مختلف در حال ساخت است افزود: 35 واحد از کشتارگاه‌های فعال طیور در کشور به سیستم الکترونیکی تخلیه اندرونی مجهز هستند و 8 واحد نیز دارای کد صادراتی هستند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپژشکی کشور افزود: اکنون در کشور 374 کشتارگاه دام فعال است که 75 واحد آن صنعتی و مابقی سنتی است که 120 واحد آن مجهز به اتاق پیش سرد است.

وی با بیان اینکه 48 واحد کشتارگاه صنعتی دام در کشور پروانه تاسیس دریافت کرده‌اند گفت: این کشتارگاه‌ها درسال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار