رئیس اتاق بازرگانی ارومیه
رئیس اتاق بازگانی ارومیه گفت: دولت درصدد ایجاد یک شهرک صنعتی خارجی در آذربایجان غربی است، در حالی که ۹۵ درصد شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی تعطیل است.
کد خبر: ۹۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 16 September 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، حسن انتظار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار داشت: سهم سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی در بخش خصوصی 98 درصد است و تنها دو درصد از آن را سهم دولتی تشکیل می‌دهد در صورتی که در استان‌های همجوار در این زمینه 5 درصد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است.

انتظار تصریح کرد: با توجه به کشاورزی بودن منطقه آذربایجان غربی باید سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی تقویت شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی یک میلیون و 327 هزار تن سیب، 300 هزار تن انگور، گیلاس و آلبالو و زرد آلو نیز به وفور تولید می‌شود که نیاز است با حمایت از صنایع تبدیلی این محصولات به ارزش اقتصادی واقعی خود دست یابند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: باید سرمایه گذاری‌های موجود حفظ و حمایت شوند و برای تقویت سرمایه گذاری در استان زیر ساخت‌ها تصحیح شود.

انتظار بیان کرد: صنایع تبدیلی با حمایت دولت در استان ایجاد شد، آذربایجان غربی 968 کیلومتر با کشورهای همسایه مرز مشترک دارد با ایجاد معابر مختلف در‌ مرز‌ها کار کنترل دشوار‌تر می‌شود و نیاز است دولت به این امر توجه داشت باشد.

وی اظهار داشت: با بسته شدن مرز سرو مشکلاتی به وجود آمده و مبادلات مرزی کاهش یافته است و به سبب مراجعات بیشتر در مرز بازرگان، کالا‌ها 10 تا 15 روز با تاخیر به مکان تحویل می‌رسند.

انتظار افزود: بیش از دو منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی برای آذربایجان غربی نیاز نیست و دولت مصمم شده است که یک شهرک خارجی مشترک در استان راه اندازی کند اما 95 درصد شهرک صنعتی آذربایجان غربی تعطیل است و تنها 30 درصد کارخانه‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان تصریح کرد: سرمایه گذار خارجی زمانی به سمت ما می‌آید که سودش بیشتر از کشور خود باشد و نخستین سوالی که دارد این است که اگر موفق نشد می‌تواند با سرمایه خود به کشورش باز گردد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه بیان کرد: وضعیت صادرات از مرزهای آذربایجان غربی خوب نیست و محصولاتی که صادر می‌شود با مشکل مواجه هستند.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذار با 80 درصد آورده شخصی برای سرمایه‌گذاری وارد کشور می‌شود و با مشاهده 24 درصد سود بانکی برای 20 درصد تسهیلات از سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار