مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: خدمات آموزش سواد برای زندانیان دراین استان به منظورکاهش آمار بی سوادان و برخورداری آنان از نعمت خواندن و نوشتن افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۶۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 19 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» سالار قاسمی درنشست با مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج اظهارداشت: طرح سواد آموزی زندانی ها با هدف آموزش سواد پایه و مهارت های اساسی زندگی به زندانیان بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ ساله اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش البرزتمام تلاش خود را بکار گرفته است تا تمامی گروه‌هایی را که به عناوین مختلف از درس محروم شده‌اند، تحت پوشش قرار دهد، خاطرنشان کرد: این مجموعه برای موفقیت بیشتر در ماموریت های خود مشارکت با بسیاری از نهادها و سازمان ها را در دستور کار قرار داده است تا دستاوردهای مناسبی را بتوان در این حوزه ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  بیان داشت: افرادی که به هر دلیل-خواسته یا ناخواسته- در ندامتگاه هستند نیازمند یک توجه ویژه هستند و جدا از رسالت های اداری و سازمانی وظیفه انسانی همه ماست در قبال این افراد و خانواده هایشان اقدامات حمایتی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان زندان ها از جمله نهادهایی است که با سازمان نهضت سوادآموزی همکاری های مناسبی دارد، اضافه کرد: آموزش زندانیان یکی از محورهای اصلی فرآیند اصلاح و تربیت است که در این راستا نیاز به نهادهای آموزشی و مهارتی همکاری لازم را داشته باشیم.

قاسمی درادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها، اضافه کرد: بسیاری از زندانیان از سطح سواد پایینی برخوردار بوده و  زندان برای این افراد فرصتی است تا با ارتقا سطح سواد بیش از گذشته مفاهیم اصلی زندگی را بیاموزند و در مسیر صحیح گام بردارند.

وی یادآورشد: سوادآموزی ازشاخص های مهم توسعه انسانی و جوامع به شمار می رود چون درکاهش نرخ بی سوادی نقش بسزایی دارد.

وی گفت: تا کنون ۶ مرکز یادگیری محلی سواد نیز دراستان البرز راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: آموزش عملی سواد به سوادآموزان در سال گذشته ۷ هزار و ۱۳۳ نفربوده که امسال با توجه به وضعیت کرونایی برای ۲ هزار و ۹۰ نفرپیش بینی شده است.

مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج نیز دراین نشست ضمن دعوت از مدیرکل آموزش و پرورش البرز برای بازدید از این ندامتگاه اظهارداشت: برگزاری دوره های سوادآموزی زندانیان و خانواده های آن ها، تهیه ابزار آموزش مجازی برای فرزندان زندانیان، دیدار و سرکشی از خانواده ها و دانش آموزان زندانیان از مهمترین مسائلی است که نیاز به همراهی آموزش و پرورش استان دارد.

اشکان کمالی افزود: سواد آموزی ثمره انقلاب اسلامی و میراث ماندگار بنیانگذارجمهوری اسلامی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار