رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:امسال ۲۰هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت بهاره و تابستانه ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ 21 May 2021

 رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:امسال ۲۰هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت بهاره و تابستانه ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای قرار گرفت.

خدارحم امیری زاده  افزود: از این میزان ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای با پیش بینی تولید ۳۴۶ هزار تن و ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتاربا پیش بینی ۹۸ هزار تن ذرت دانه‌ای زیرکشت رفته است.
وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای درحوضه شبکه آبیاری دز در شمال خوستان قرار دارد.
امیری زاده اظهار داشت:ذرت به عنوان یک علوفه دامی هم به صورت چاپر وهم به صورت خوراک دام در صنعت دام و طیور از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست بر همین اساس یکی از اولویت های کاری سازمان در توسعه و ترویج کمی و کیفی کشت ذرت است.
وی با بیان اینکه خوزستان بزرگترین و نخستین تولید کننده ذرت در کشور محسوب می‌شود افزود: این محصول در استان به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می شود.
ذرت به دلیل مصارف گوناگون در صنایع غذایی ، دارویی ، دامی و انسانی به عنوان "سلطان غلات" یاد می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت در سال جاری را وضعیت منابع آبی پشت سدها به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی ها در حوضه های آبریز سدها عنوان کرد وافزود: امسال سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای وعلوفه‌ای۵۰ درصد کمتر از سال زراعی گذشته است.
وی گفت:علوفه تولیدی خوزستان علاوه بر مصارف دامداری‌های استان به استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.
امسال آورد رودخانه های استان خوزستان در مقایسه سال آبی گذشته حدود ۴۱درصد کاهش دارد که این مساله کشت تابستانه به خصوص برنج را چالش های زیادی رو به رو کرده است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ،لبنی و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار