مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف برق تمام تلاش ما بر این است تا در ایام انتخابات بویژه روز رای‌گیری قطعی برق را شاهد نباشیم.
کد خبر: ۹۷۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 17 June 2021

 

 حسین قدیمی روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: با گرم شدن هوا در هفته جاری پیش‌بینی می‌کنیم اهالی استان بویژه در مناطق شمالی به استفاده از وسایل سرمایشی بیشتری روی آورند که در این صورت همه تلاش ما برای پیشگیری از اعمال هرگونه خاموشی ناخواسته در شبکه توزیع برق و پایداری برق برای برگزاری بی‌عیب و نقض انتخابات در روز جمعه خواهد بود.

وی به مشکلات برق تولیدی و خاموشی‌های ناشی از آن در چند هفته اخیر که ناشی از بالا رفتن دمای هوا ، کاهش نزولات جوی و به مدار آمدن زود هنگام پمپ‌های چاه‌های تامین کننده آب شرب در مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و گفت: افزایش سطح مصرف برق تجهیزات سرمایشی در شمال استان موجب افزایش بی‌سابقه مصرف برق شد.

وی از تلاش برای حل مشکل خاموشی‌ها و پیشگیری از قطعی برق در چند روز اخیر و نیز عدم اعمال خاموشی در ایام انتخابات اشاره و اظهارکرد: دراین ایام تمام اکیپ‌های عملیاتی شرکت جهت رفع سریع خاموشی‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

قدیمی با تبیین وضعیت تولید و مصرف در پیک سال ۱۴۰۰ بیان کرد: مقایسه مصرف برق سال جاری با سال گذشته نشان می‌دهد مصرف برق بیش از ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: متوسط مصرف برق که طی چندین سال اخیر رشد ۱.۵ تا ۲ درصدی داشت امسال به یکباره افزایش ۱۹ تا ۲۰ درصدی داشته است.

او گفت: گرمای زودهنگام و شرایط نامناسب سال آبی، استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارزهای دیجیتال و محدودیت تولید برق در نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارندگی‌ها و ورود دستگاه‌های سرمایشی به مدار موجب شده که گاهی شاهد اعمال مدیریت اضطراری بار در استان باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت بیش از پیش مشترکان برق استان با رعایت نکات ساده و مدیریت بهینه مصرف برق در کاهش میزان خاموشی‌ها اثرگذار است، افزود: از سال گذشته تا به حال بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان اردبیل شناسایی و جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: کاهش مصرف ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی ، نهادهای عمومی و بانک‌ها به میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته ، تنظیم وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر ، خاموش کردن روشنایی و سرمایش پس از خاتمه ساعت کاری ، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مشترکان صنعتی و کشاورزی ، تعدیل روشنایی شهری و بین‌شهری ، اطلاع‌رسانی ، آگاه‌سازی و آموزش همگانی به عنوان اهم اقدامات مدیریت مصرف برق برای کاهش اوج مصرف برق در تابستان امسال محسوب می‌شود.

قدیمی گفت: برای افزایش پایداری شبکه توزیع برق بویژه در مناطق دارای مشکل افت ولتاژ خلخال طرح‌های تقویت .ثبات برق و اصلاح شبکه‌های برق روستاهای خلخال توسط اکیپ‌های اعزامی از شرکت توزیع برق در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با اشاره به نیاز اداره برق خلخال به تجهیزات جدید جهت اجرای پروژه‌های ساماندهی و اصلاح شبکه برق نسبت به تهیه یک دستگاه بالابر به روستاهای این شهرستان قول مساعد داد.

امام جمعه خلخال نیز در این جلسه با قدردانی از تامین روشنایی معابر شهر و روستاهای این شهرستان توسط اداره برق خلخال ، خدمت به مردم را فرصت و امانتی از سوی خداوند در دست مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولتی دانست.

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خصوص فرهنگ‌سازی برای تامین روشنایی معابر روستاها با همیاری خیران و نیز خرید پنل‌های خورشیدی ، خواستار برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور دست‌اندرکاران و متولیان امر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار